Thursday, August 1, 2013

Aura balik kampung dah mula meresap perlahan²... seronokkkk!!

Alhamdulillah... Akhirnya!!!

Tahun ni rezeki berpihak kepada kami untuk pulang ke kampung halaman sempena meraikan Aidilfitri. Alhamdulillah.

Saya dari tahun lepas lagi dah set dalam minda ni.... tahun ni memang bukan turn kami utk balik beraya...sebab abang dah inform awal² lagi. Kiranya selepas raya tahun lepas abang dah cakap mcm ni  " 2 tahun lagi baru kita dapat merasa beraya di suasana kampung begini" Saya ingat lagi time tu... kami pakai tema warna hijau. Baju abang pun Mak yang belikan... punya nak bagi matching dengan tema family saya tahun tu... Mak saya memang supporting!! tambah² untuk menantunya. Love u mak~~


Tapi masa awal² puasa tahun nih.. abang ada inform yang kemungkinan besar abang dapat cuti. Masa tu saya dengar² macam tu saja. tak ambil port sangat. Sebab kalau terlampau suka.. nanti last minit tak jadi.. hati sendiri yang sakit... walaupun selalu sakit hati bab² cuti mereka ni... payah betul nak boleh lulus cuti.. sampai ada kes la.. pegawai koyak form cuti. Memang tak pro lah pegawai tu kalau dalam hati ada perasaan busuk hati. Tapi itu kenangan lama yang memang memanaskan hati saya sebagai isteri. hehehe!

Baru ni pula,  pengarah saya minta semua staf tick bilangan cuti dekat form A3 tu pun saya tak yakin nak tick... tapi tiket flight memang dah ready siap²... 4hb tarikh fly kami. If 1hb ogos ni memang tak confirm lagi cuti abang.. saya akan pergi open tarikh tiket tu. Tapi syukur Alhamdulillah... Allah permudahkan urusan kami dengan hikmah yang terindah.... Balik berhari raya di kampung halaman... Tahun ni beraya di kampung abang...Alhamdulillah Alhamdulillah...

Bila cuti abang dah sign, confirm dah cuti.. baru saya call mak mentua bagi tau.... terdengar nada² gembira dari hati seorang ibu... Sipa mak mentua dah bagi plan menu untuk 1st syawal till 3rd syawal... Walllahhhhh~~

Dekat family saya pun saya ada inform. Lagipun mak saya memang sedia maklum yang tahun ni turn saya 1st syawal di kampung abang (Felda). Ala Felda & Felcra bukan jauh pun...Paling² speed pun 1 jam dah boleh sampai & 2 jam dah boleh ulang alik dr FLM ke FBT tanpa naik ke rumah.. just pusing kereta patah balik.. hik hik hik~~

Now perasaan dah semakin seronok... benar² terasa nak balik kampung. Tak sabar rasanya... Moga Allah permudahkan dan melancarkan urusan perjalanan kami. Saya mohon juga Allah memberi kami kesihatan yang baik².. InsyaAllah......


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!

JIKA ada akaun FaceB00k, BOLEHLah share & klik Button LIKE ehh.. makaceh

2 comments:

pena rozie said...

Tak sabar nak blk kg....

shahdiana said...

semoga semuanya dipermudahkan ye myna...best myna dapat beraya di kampung halaman bersama family kan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...