Saturday, June 25, 2011

Belajar 3 jenis bentuk Gubahan bunga :)

Lasst week, saya join program latihan 1 Malaysia kategori Gubahan Bunga. Berbaloi² join latihan nih. Bukan setakat dapat ilmu.. siap jadi milik kita lagi semua hasil gubahan yang kita buat. Terbaikkkk kata kau...



Antara bahan² yang di berikan untuk gubahan yang pertama.

Banyak pegisian nya.. Itu sebab latihan ini di bahagi kan kepada 3 hari. Hari pertama kami di beri penerangan dan demo tentang teknik² yang digunakan dalam mengubah bunga.




Kami juga di bekalkan beg kertas yang besar... dalam beg tersebut terdapat barang² dan alatan seperti di atas. Alatan tangan ni pun akan jadi milik kami... Alhamdulillah!!



Untuk hari pertama.. kami di ajar 3 jenis gubahan iaitu :
  • Gubahan - Bunga Dinding
  • Gubahan - Tropika
  • Gubahan - Meja Panjang


Step meletakkan lumut kering ini keatas span bunga sentiasa digunakan untuk setiap jenis gubahan yang di letakkan didalam pasu. Ini bertujuan untuk menutupi dan mencantikkan lagi gubahan kita. Macam kata tenaga pengajar... seni itu indah, tak perlu nak SkimA.



Antara hasil gubahan² saya pada minggu lepas. Semuanya ada 3 bentuk gubahan. Minggu ni nanti dah settel baru saya upload ya...



Bersama salah seorang peserta kursus dari kampung Ranggu. Ini adalah satu contoh gubahan bunga dinding. bentuk nya macam panjang begitu dan ditengah kami semartkan dengan ikatan reben.. Masa awal nak membentuk reben ni pun. Jenuh menggulung... hu3.

gubahan bunga

Gubahan Meja Panjang =D



Tropika... Ala² Inglish gitu. saya suka tengok orkid tu... nicee!!!

Okeh sampai sini dulu untuk update gubahan bunga minggu lepas... sekarang hampir jam 1.30... saya mau solat dulu, nanti jam 2 continue lagi. Dengar² macam ada pertandingan gubahan hari ini. fuhh fuhh fuhh!! nebess pun ada.... Ngee~~


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!



5 comments:

Cik Wanie Ghani said...

nanti bolelah gubah bunga utk butik wanie kan:)
hihihihi

Amyna said...

InsyaAllah.... get ready bunga nya ya wanie. nanti myna tulung gubahkan.hikss!

Norasikin said...

Bagaimana saya boleh saya menghubungi pengajar tersebut? Terima kasih.

Amyna said...

Hai norasikin d mana ya...

kalau nak join kursus gubahan bunga boleh berhubung dengan saya atau terus ke kaunter pembelajaran sepanjanga hayat Kolej Komuniti yang berdekatan... Terdapat pelbagai jenis kursus yang disediakan spt masakan, kek, komputer, solekan.. dan macam2 lagi..

boleh decide... :)

atieka farhana affendi said...

Saya pun memang minat mengubah bunga ne
Dah gi air hitam ingat raya ne nk jual gubahan.bunga.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...