Monday, June 13, 2011

aktiviti kami di weekenandos #23

Sabtu dan ahad pada minggu #23 di tahun 2011...

Saya rehat sepenuhnya di rumah, tak kena turun opish.. yes yes itu yang suka. Begitu juga dengan Mr.A..kami sama² mengadap muka masing² sampai tertidur..

Dah dapt luangkan masa sepenuhnya.. dugaan yang tak di minta pula menjelma *padahal memang salalu pun cam gitu*. Hampa tau ka dugaan apa.. mana yang duk kecoh di twitter tu tau la no.. meh nak habaq dugaan apa...MATI AIR loh. Panas hati jerk dibuatnya... iya lah. rumah saya tu tiada tangki, tuan rumah bapa kali janji nak buat, sampai dah 3thn ++ tak da lagi pembangunanya.. hmm!

Semua aktiviti yang boleh dilaksanakan di rumah terbantut okeh.. salah satunya nak mandikan mista bobo dan mish pepel bersama². tarak boleh..kalau tak sure ada adegan siram menyiram berlaku...wehe he heyyy!

Hari sabtu tu kami lunch simple jerk, just ikan masak asam, sup sayur dan paling penting ada budu cicah rebung madu (from kedah) plus pula Mr.A buat jus tembikai.. Budu tu kawan sekolah Mr.A yang bagi... simple² sedapppp! licin... Untuk dinner Mr.A tak bagi saya masak. beliau ajak saya ke kehepsi.. saya on saja, so dinner kehepsi la kami...


Kami oder snake plate 2 set.. saya just makan 1 ketul ayam jerk... yang lain semua Mr.A habiskan.. suka sungguh beliau dengan ayam nih.... saya tak leh makan banyak². mual rasa. wink*wink~~


Boleh ngadap ayam..tak pandang dah kiri kanan. Bismillah...laju jerk disuapnya.


saya nak habiskan seketul pun bercinta la juga.. last Mr.A yang kasi licin seketul yang saya duk bercinta tu... ^__^

Jabatan Air nih.. siang² hari tutup, tengah² malam menjelang awal pagi baru ada. so malam tu..berjaga lah beliau tolong isi air.. saya tak daya nak tunggu dah.. semangat nak tengok bola dengan Mr.A.. hampehh! beliau tengok sendiri..

Esoknya.. masa lunch saya balas pengorbanan Mr.A... masak menu kegemaran beliau untuk kami lunch. Menu istimewa hari ahad tu adalah Kari kepala ikan.. berkali² beliau menambah nasi.. gitu lah gaya..kalau kena dengan selera beliau. Dan seperti biasa... air tengah malam menjelang pagi baru ada..

Jadinya semalam tengok final A.fantasia sambung cerita di tv#2, sambil cuci pakaian dan isi air dalam bekas. Time tu Mr.A dah nyenyak tidur coz esok pagi sebelum subuh dah kena gerak ke pangkalan sana untuk bertugas. koje koje koje!!

Itu lah aktiviti kami berdua di hujung minggu... Ohh ya! Pagi tadi mish pepel duk merengek dengan bunyi alarm dua kali pehtu stop.Nak start enjin bunyi alarm 2x pehtu stop.. Mr.A cakap.. standby... batery nak kong ka li kong!!


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...