Saturday, June 1, 2013

Mengenali Apa Jenis Kulit Anda?


Jom jawab dulu soalan kuiz ni ya....

Kuiz ini bertujuan untuk membantu anda memastikan jenis kulit anda yang sebenar!!
Bukan sekadar kita hanya melihat, sentuh secara luaran sahaja. Kita perlu kenal dan rasai dari keadaan atau kondisi dalaman kita yang sebenar. InsyaAllah.

Okeh jom jawab dulu 5 soalan mudah ini. Bila dah siap jawab... Baru saya akan suggestkan jenis produk Skin Care MK yang bersesuaian... Bab Harga produk kita letak tepi dulu. Sayangi kulit anda kerana keremajaan kulit itu begitu beharga.



1. Apa kulit anda rasai sebaik sahaja bangun pagi?
a. Tegang dan tidak selesa Seperti kulit wajah ditarik-tarik
b. Tak sabar mahu mencucinya kerana berminyak 
c. Lembut dan tidak kering mahupun terlalu berminyak

JAWAPAN: _______


2. Bagaimana pula selepas setengah hari?

a. Masih tegang, dan rasanye perlu memakai pelembap lagi
b. Berminyak serta berkilat
c. Sesetengah permukaan wajah berminyak atau kering, namun kulit masih lembut

JAWAPAN: _______


3. Bagaimana liang roma anda kelihatan?

a. Liang roma? saya tidak nampak sebarang liang di wajah.
b. Besar! Boleh nampak jelas, lebih-lebih lagi di hidung dan pipi
c. Saya boleh lihat di sesetengah kawasan seperti zon T, termasuk hidung dan dagu

JAWAPAN: _______


4. Apa keadaan yang paling tidak sesuai dengan kulit anda?

a. Dalam bilik berhawa dingin - kulit saya jadi tegang dan ia menyakitkan!
b. Di bawah matahari terik - kulit jadi berminyak seakan solekan saya cair
c. Setiap cuaca ada cabaranya.

JAWAPAN: _______


5. Apa produk penjagaan wajah yang sering anda bawa walau ke mana jua?

a. Sebotol krim muka bagi mengurangkan kawasan gatal dan tegang pada wajah.
b. Kertas penyerap minyak muka atau bedak bagi mengelakkan kulit berkilat.
c. Bergantung pada keadaan cuaca, bila cuaca panas saya bawa bedak, bila cuaca dingin saya akan bawa pelembap

JAWAPAN: _______
 

******************************************************
Kebanyakkan jawapan JIKA:
A: Kulit anda Kering
B. Kulit anda berminyak
C: Kulit anda Biasa
 *****************************************************

Selesai sudah untuk 5 soalan nih sila bagi tahu saya jawapan nya.. Seperti yang saya inform tadi, bila dah habis menjawab,  baru saya boleh suggestkan produk mengikut jenis kulit anda. 

Jangan bimbang... produk Mary Kay bebas bahan kimia dan selamat di gunakan kerana kandungannya berasaskan pati tumbuhan semulajadi. Buktinya sila scroll ke bawah.



Ada kata produk Mary Kay ini mahal... sebenarnya tidak. Percayalah kata saya. Bila anda miliki, guna dan akan terus rasai sendiri kehebatan nya.. Saya yakin anda berpuas hati. Anda rasa pelaburan anda untuk menggunakan produk Mary Kay adalah pilihan yang tepat!

Produk Mary kay ni, bila kita apply dekat kulit terutama alat solek dia bukan sahaja mencantik, melindung dari UV tapi dalam masa yang sama merawat kulit wajah kita. Kulit kita terasa flawless & ringan sahaja. InsyaAllah ^__^.


AmynaAmir Hamid
Mary Kay Independent Beauty Consultant Professional
Unit Diomand Bee
FB saya: AmynaAmir



Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!
JIKA ada akaun FaceB00k, BOLEHLah share & klik Button LIKE ehh.. Telimakaseh!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...