Monday, March 19, 2012

Buah hawa tu buah zuriat rupanya :D

Assalamualaikum dah salam sejahtera..

harap kawan² semua sehat dan sentiasa dalam lindungan ilahi.. Saya baru habis bercuti kasih sayang di kampung halaman utara sana... semalam baru mendarat kembali di negeri di bawah bayu nih... Hari nih koje seperti biasa walaupun kondisi badan di tahap minimum..

Hari ni saya nak kongsi tentang buah hawa nih.. Ada juga yang panggil buah zuriat, buah koka dan senang paham buah rezeki.. Saya dapat buah ini dari kawan opish lama di kedah dulu... Terima kasih Sham & wartie.

Buah hawa, buah zuriat, buah koka, buah rezeki

Cara untuk aplikasi nya.. saya belum dapat info sepenuhnya lagi... sham cakap amik dulu nanti dia akan inform kemudian. Mereka sendiri pun dah lupa..kena rujuk mak nya semula.. Buah ini mak sham beli di mekah. Sham cakap ini last sudah stoknya.

Sebelum tu, Saya memang ada bebual dengan zie pasal buah nih.. zie panggil buah nih buah zuriat. sekarang zie ngah preggy berkat penggunaan buah zuriat nih. Alhamdulillah... itu yang saya teruja juga nak dapatkan buah nih.. Tapi zie cakap kena guna suami/isteri. Jadi saya pendam kan dulu hajat nak dapatkan buah nih sebab Mr.A belum ada di sini. Saya juga ada inform dengan Mr.A tentang buah hawa ini :D.

Sham cakap buah nih hanya wanita sahaja yang guna.. lelaki tak boleh sebab nama pun dah buah hawa bukan buah adam.. ekekke. Tapi zie cakap buah zuriat boleh untuk adam & hawa... Konpius dah saya.. adakah sama buah hawa & buah zuriat. Tapi hasil pembacaan saya di blog siti saya dapat jawapanya!!

Ya memang betul buah hawa dan zuriat itu adalah buah yang sama... cuma nama ja berbeza.. Tapi saya still konpius dengan Gen penggunaannya. Lelaki boleh ka? ngee~~

Buah hawa yang saya dapat nih masih elok dalam simpanan saya...belum di usik apa². Saya just ambil bau nya sahaja... Macam yang saya cakap dengan wartie.. Bau macam asam katok... sedapp ja rasa... mungkin bau sabut nya tu kot... nak tau lanjut pasal buah nih boleh baca di belog Puan siti ramlah kita... susah betul katanya nak kopek kulit buah hawa nih.. keras... HOHOHOHO!

Sham & wartie... terima kasih atas pemberian ini, terima kasih banyak². Jangan lupa ya... tanya dengan mak hang... ku tunggu cara yang mak hang tunjukkan... InsyaAllah ^__^.


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!



Dah habis membaca..cukup lah dengan klik Button LIKE ehh~~

1 comment:

Amyna said...

Wasalam....

Okeh puan noted! Kepada pembaca sekalian yang inginkan dapatkan buah zuriat boleh la hallu2 dgn Pn Mardhiah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...