Friday, March 2, 2012

Saya sebagai ibu sementara untuk baby shamel

Last week...

saya dia amanahkan oleh jiran a.k.a mamak baby shamel untuk menjaga anaknya.. Dari pagi sampai tengah hari sahaja... sempat la baby kencing² & berak sepanjang di bawah jagaan saya.. hehehe!



Baby baru nak masuk 4 bulan.. tapi badan nya huh semangat sungguh! tak rasa kekok pun nak pegang... tambah dia pun dah pandai berinteraksi dengan kita... syeronoks rasa!!!



Saya sayang dia seperti anak sendiri... selalu balik koje mesti p jenguk dia.. kiss & hug baru balik rumah.. Tapi minggu nih belum sempat lagi saya jenguk² dia di rumah... asyik² sampai rumah malam sudah.

kekangan masa kata kan, cam mana mau pergi jumpa... tak pa lah, ada hikmahnya.. kawan saya yang sedang terlantar di hospital lebih memerlukan perhatian kami.. InsyaAllah.



Saya bagi baring dia tak mau... tengok tu, terangkat sudah kepala dengan kaki. Asyik² nak bergolek ja.. dah tergolek tak pandai pula nak ke step seterusnya...pehtu meraung. kadang² saya saja biarkan dia.. hak hak hak!



Duduk di ribaan saya sampai terlena.. jam 11 pagi sudah kan.. selalu jam 10 tidur dah, punya tahan mata tak mau tidur, nak main sesaja... last saya tepuk² dia macam dalam buaian.. terus terlelap sampai mamaknya pulang dari berbelanja di bandar.



Saya letak dia bagi baring pun tak terjaga.. pintu grill rumah tertutup di tiup angin pun dia tak terjaga juga, just buka mata sikit jerk.. pehtu sambung tidoq.. senang nya menjaga baby shamel.

Saya menumpang kasih dengan baby jiran²... moga suatu hari akan hadir jua rezeki zuriat kepada keluarga Amyna. Hanya terus berusaha, tawakkal dan redho.

Kawan² yang sama menanti zuriat macam saya.. mesti dah basi kan dengar begini. tapi itu lah kenyataan nya... sebab setiap yang Allah s.w.t surat kan.. adalah yang terbaik untuk kita...

Tak semestinya kita mempunyai zuriat sendiri..kita akan bahagia.. itu belum menjamin, kerana kebahagian yang di kecapi oleh setiap hambanya.. semua nya itu adalah dari ketentuannya jua.. percaya lah!!

Jangan pernah putus asa ya kawan.. pada mereka yang mulut² ala kilat sabung menyabung tu, sendiri mau beringat ya... anda bahagia hari ini, besok lusa, tahun depan belum tentu lagi ujian nya.. So sama² lah memahami okeh!



Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!



Dah habis membaca..cukup lah dengan klik Button LIKE ehh~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...