Wednesday, November 28, 2012

Akhirnya!! tertunai hasrat di hati untuk "Durian Crepe".


Syukur dengan rezekiMu Ya Allah...

Hari ni tertunai perminataan nafsu Durian Crepe... Makan sampai sendawa pun bau durian dan kepala pening.... puas hati!!!!!

Kawan² saya.. Aummmm aummm aummm~~

Plan nak buat sendiri... tapi tak kesampaian....satu sebab nya takut kulit luar tu tak menjadi... saya baca status kawan, dia buat.. tapi kulit luar lembik... terus nervous angah tau... lagik satu, dekat sini stok durian mahal benar. RM18/kg. Di jual jenis timbang kilo okeh.

Durian tu bukan kecik, kulit sahaja dah cecah sekilo.. Bayar kulit ja dah lapan belas ringgit. Itu lah sebab musabab saya beli hari tu RM45 untuk 1 bijik. Balik rumah... durian tu sungguh mengecewakan... tak manis dah tu macam durian yang di peram menanti masak... kecewa :-(. pendam dalam hati =P. Ada yang terkejut dengan harga durian saya buy haritu.. tapi memang itulah hakikatnya... Hope clear lah kennnn!



Alhamdulillah... sembang dengan opsimate, rupanya ada kawannya buat jual Durian Crepe nih.. sekarang kan musim cuti sekolah... So cikgu nih ada masa nak crepe crepe kan... Kami pun amik kesempatan juga...mengoder.... tadi jam 12.30 dia mai hantaq kat opish....


Lepas ambil dan bayar... masing² tak sabar nak menikmati Durian Crepe... terutama mommy to be nih.... depan kaunter tu jugak, masing² ngap sudah 1 ketul. hehehe! Semerbak bau durian di kaunter tadi @____@


Bawa naik ke opish saya... telan lagik Durian Crepe... Memang super duper lazatttt!!! Apapun syukur Ya Allah.... akhirnya tak perlu tunggu untuk balik semenannjung nun.. sekarang pun dah boleh merasa.... Alhamdulillah.

Durian Crepe yang masih berbaki nih... nak simpan dalam peti sejuk... dorunk cakap, letak dalam peti lagik sedappp. sebab filling kastard yang menutup durian tu akan sejuk... rasa macam makan Aiskrim... walawehhh.... sedapppp dappp. Glurpppp!  #tertelan liur


 NotaSepintas: Gambar tuan tanah tak da.... asyik menikmati punya pasal.. kui kui kui~~


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!

JIKA ada akaun FaceB00k, BOLEHLah share & klik Button LIKE ehh.. makaceh....

9 comments:

fyna said...

sangat sedapkan dear...

Amyna said...

iya fyna...... sedappppppp!

mamat said...

minggu kami pun bedal durian crepe gak. homemade punya... hahaha...

masmurni said...

sedap sangatttt

Amyna said...

@Mamat: Mesti puas hati kan... boleh makan banyak²... hehehehe!

@Murni: yerp!! ternyata sedapppp! Alhamdulillah ^___^

mamat said...

alhamdulillah...mmg puas hati... boleh makan sampai demam. hahaha.....

Amyna said...

Hehehe..... demam ka? haippp haipp... jangan di seru... harap sihat sentiasa.. AMinnnn~~

Eca Dwinky Asha said...

mengganas betul la durian crepe ne.hahaha..eca da try... :D

Eca Dwinky Asha said...

mengganas betul la durian crepe ne.hahaha..eca da try... :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...