Sunday, December 23, 2012

Gemuruh jiwa... kerja tetap kerja!!!


 Tumpang ada kelapangan di opis nih... ehh opis? ya saya ada d opish sekarang!!

Update la sikit... kesian pula kawan² yang mai jenguk sini tapi tak da cerita apa pun yang saya kongsikan... sebelum cerita panjang letak dulu sekeping gambaq dengan puan fara pada majlis arabian night haritu....


Semalam dorunk talifon sebab kontraktor nak masuk ke bilik server untuk kerja² ubahsuai, saya turun.. hari ni lebih kurang sama... selagi tak siap kerja-kerja pengubahsuaian bilik mesyuarat, bilik pengurusan Aset, bilik Server, dan makmal komputer... begini lah jalannnya... tetap kerja di hari cuti...

Rumah sendiri pun tak sempat nak berkemas dengan padu.... main sambar² mana sempat. Kalau orang nak mai ziarah mengejut... confirm angah maluuuu.... habuk jangan cakap bila berumah di tepi laluan kenderaan... hik3x.

Kontraktor nih buat koje sungguh....sampai ke tengah malam... hari khamis baru ni, ketuanya cakap sampai jam 7 malam ja.. saya dengan suka rela.. ok fine saya tunggu.. sekali jam 7... still bertukang.. jam 10 still sama.. last jam 11 terus saya balik.. Besok saya nak koje lagi....  Saya kunci bilik² yang penting... inform pakcik security dan settle terus chowww.. Penat jangan tanya.. maklumlah haritu mandi 1 kali ja..hehehe!

Pada malam tu...security cakap jam 2 pagi baru kontraktor tu balik.. terkejut saya.. Kalau lah saya sabar menanti.. memang besoknya berfikir 50/50 nak turun koje... terus amik cuti lah... hihihi. 

Now.. kerja-kerja pemasangan plug dah kabel network dah selesai untuk dua makmal.. makmal komputer dan makmal aplikasi... ALhamdulillah... tinggai bilik server ja... yang bilik lain² tu bukan di bawah pengawasan saya.. tapi saya tolong tengok juga atas nama warga opis...

Bila fikiran melayang ke interview tu... Saya jadi bengong seketika. Macam² duk bermain dalam kepala...  Readers ada tak siapa² lagi yang dapat interview PPTM nanti... roger² ya....


NotaSepintas: Gemuruh jiwa memikirkan temuduga Penolong Pegawai teknologi maklumat nanti... readers sekalian maya, doakan kejayaan saya ya.. Moga saya dapat menjawat jawatan tersebut. InsyaAllah ^_^




Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!


JIKA ada akaun FaceB00k, BOLEHLah share & klik Button LIKE ehh.. makaceh....

3 comments:

me suya said...

thanks akak dtg komen kat blog..alhamdulillah..selesai semuanya..Actually suya sendiri pun dah jrg dgn dunia blog.. tp xtinggal teruslah kan..sebab sayang...:)

niea said...

salam.. myna dpt interview PPTM kat mana ?

Amyna said...

@suya: Wehoooo suya...

@Niea: wasalam.. Salam kenal ya... myna reply d blog niea ya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...