Wednesday, January 16, 2013

Latok VS Rumpai Laut Semporna


Tadi saja saya jenguk ke Nuff... Sekali terjenguk keyword pengunjung yang di senaraikan...

Ramai yang masuk kesini menggunakan keyword "Rumpai Laut"... Seingat saya, saya pernah publish entry pasal rumpai laut Semporna yang pernah saya makan nih... tapi di sini saya nak clearkan pemahaman readers² sekalian.... Entry nya bleh klik baca di SINI.

Entry yang saya publish atas nama Rumpai Laut Semporna pada tahun 2010 tu sebenaranya adalah Latok. Dia spesis rumpai laut jugak.. Cuma bentuk fizikalnya berbeza... Dulu saya di pekenalkan dengan nama rumpai laut... tapi sekarang saya dah paham...rupanya dekat sini, dia di panggil latok dan rumpai laut sebenar adalah yang famouse sekarang nih..  Permintaanya di pasaran begitu tinggi.... Sampai kekadang tak sempat nak topup stok... ALhamdulillah rezeki Allah bagi ^____^

Ini rupa Rumpai laut kering yang sangat terkenal tu.. 
Kalau rasa berminat nak cuba boleh sms/whatApp ke Nombor 017-4137845.

Dulu saya dapat harga RM10.. pehtu naik RM12 dan sekarang dah makin naik... cecah RM15 sudah... Tidak lah tinggi mana pun melonjak harganya... Masih mampu untuk membelinya. Lagipun dah tau hasil bila mengamalkannya dan berkhasiat punya pasal.. sure beli jugak!!!

Saya beli pun atas kawan..kawan pun ambil dekat orang... kalau dapat direct pembekal asal.. mungkin murah lagik kot.. Mungkin.... So kalau berminat... boleh ja deal dengan no telepon di atas tu ya!!

Kawan saya cakap di Semporna RM4 1 Kilo. Tapi itulah... basah punya bukan kering... Kalau basah susah lah nak pos dan tu berat... bayar kos penghantaran saja dah meninggi. Kalau nak jemur untuk makan sendiri.. Boleh di pertimbangkan, tapi kalau nak pos kepada kawan²... bab tu memang saya pemalas lipas... jangan suruh saya ya. Kan terus berhenti kerja... proses rumpai laut.....HAHAHAHA!

Beli saja yang kering.... ringan, murah dan nanti bila sampai... terus proses dan minum..Sedapppppp!!!



Ini pulak Latok.. ada yang yang mengeja Lattot... tak kesah lah mana²..Janji sebut bunyi sama dan yang paling penting tahu sudah perbezaan nya... hehehehe!!

Sebelum tu saya nak kongsikan fungsi Rumpai Laut atau Pure Marine Collagen #PMC.
  • Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi.
  • Melancarkan kitaran darah.
  • Mencantikan kulit agar lebih putih dan tegang.
  • Melambatkan penuaan dan melangsingkan badan.
  • Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre iaitu kelenjar thyroid membengkak.
  • Membantu menurunkan kolestrol dalam tubuh .
  • Membantu merawat gastrik.
  • Bertindak sebagai Antikulat dan Antibakteria.
  • Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah.
  • Membantu merawat penyakit gout.
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Menguatkan tulang dan sendi.
  • Meningkatkan sel rawan dan otot.
  • Merawat penyakit gaut.
  • Mencegah kanser.
  • Merawat Anemia.
  • Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh).
  • Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan).
  • Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat).
  • Menpercepatkan penyembuhan luka.
  • Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis).
  • Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas.
  • Memberi Kekenyangan (diet).
  • Melancarkan sistem metabolisme.
  • Memulihara usus kecil (sembelit).

Collagen mentah, 100% asli dan belum diproses. Semulajadi. Jom Rasa atau alami  sendiri  kehebatan KOLAGEN ASLI kerana :
  • Nilai collagen 10x ganda lebih tinggi dari sirip yu (satu mngkuk kecil RM300) dan khasiat dia sama dengan sarang burung layang-layang (RM400 hingga ribu2)
  • 24% collagen ini bersamaan denggan 2 keping sarang burung layang-layang.
  • Anti oksida 550 kali lebih tinggi dari Vitamin C
  • Vitamin A 40 kali lebih tinggi dari betacarotine
  • KALSIUM - 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan
  • PH - bernilai 7.6
Saya juga nak kongsikan apa yang saya rasa dan alami setelah menjadikan Pure Marine Collagen nih pemakanan harian saya...

1st time buat testimoni tunjuk muka sendiri... tapi sebab keyakinan tu tinggi..So bertekad, publish saja untuk tatapan kawan² di semenanjung sana...
 
Ohh ya... saya juga ada mengamalkan krim muka made in Indonesia.... Kira hasil di wajah saya nih tak bergantung dengan PMC sepenuhnya. Saya jadikan krim muka tu sebagai Sun Block. Bahaya juga kalau kulit kita terdedah kepada sinar UV kan.

Tapi harus diingatkan. Semua kesembuhan, kebaikkan yang kita terima itu adalah dengan izin Allah. Kita hanya berusaha yang terbaik. Segalanya²Nya adalah dengan ketentuannya jua. Kannnnn!! Tapi jangan risau... pastinya wajah kita tidak akan berubah bentuk sebijik wajah artis yang kita idamkan..... Lain lah kalau  ko pergi buat pembedahan plastik... kih kih kih!



Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!



JIKA ada akaun FaceB00k, BOLEHLah share & klik Button LIKE ehh.. makaceh....

2 comments:

ieYna said...


makin berseri...

Amyna said...

Alhamdulillah kak ina...Semuanya dengan izin Allah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...