Monday, March 15, 2010

Mimpi kami berdua (^_^)

Mimpi adalah mainan tidur..adakalanya ia boley menjadi petunjuk kepada kita. Ada yang +'ve dan ada juga -'ve nya.. Tapi haku pun x tahu nak katogori kan mimpi ini apa.

haku dan ana (bakal hadik ipar), kami mimpi perkara yang seakan sama.. Adakah sebab kami haku terlalu mengharap.. harapan yang tinggi menjulang tu. :d .

ana mimpi cam nie...

mimpi


buley baca di situ..if x nampak leh klik kat gambar untuk proses tumbesaran.


Haku puloks..mimpi budak ticik a.k.a anak adik haku. Almaklumlah sekarang nie adam asnawi dah x duduk di bawah bumbung Felcra tuh. Sebab nya...hurmmm! panjang cerita.

kalau dulu asal teringat jerk dengan dia..buley fon mak haku. dengar lontaran suara ntah apa bahasa tue, dan yang pastinya haku x faham...:p. Sekarang semua tue, tiada, tiada dan tiada lagik.. terlalu sukar untuk ku nyatakan kalau pe'el d pihak sana buley d tafsirkan seperti pentingkan diri & x takut dengan mati..merebut harta dunia.

Biarlah kita kan hamba Allah jua..x kan larik ke mana.. Allah maha adil..pasti ada jalannya. dan Alhamdulillah salah satu jalan telah hadikku a.k.a Ayah Adam Asnawi temui.. Sekarang kita sama² doa moga segalanya d permudahkan... insyaAllah :d

hamik kau..melalut dah ntah ke mana..perasaan ni kalau d layan begitu lah qoedahnya. wokayy berbalik pada mimpi haku itu..

dalam suasana kampung..haku x pasti rumah haku @ umah mentua hadik haku. tapi macam sama umah mak haku. Di luar umah... adam asnawi duduk bermain, sambil merangkak. dia memakai sepasang baju merah.. Comeyy sangat!!. haku keluar dari kereta secara perlahan² sebab masa tu haku rasa seperti d perut haku ada something, nampak lah budak kicik nie. dia pandang haku. sambil senyum² sinis sedikit kerut dahinya..seolah-olah seperti kenal dan x kenal. Haku yang senyum melebar sampai ke telinga pun mula konpius, terus memanggil nama nya seperti mana yang haku selalu panggey dia..ADAM ASNAWI, ADAM... x sempat haku abis panggey nama dia utk ke-2 kali..dia terus senyum melebar & mengangkat tangan macam gaya budak kicik minta di dukung tu.. haku terus amik dia. Dia peluk haku erat. haku apa lagik...seerat-eratnya memeluk dia, sambil menangis. Dengan air mata yang mengalir laju.. haku terjaga. Masa tu Mr.A tengah siap² nak gerak p pangkalan. dalam jam4 pagi gitu. Haku cepat² cover line..takut Mr.A perasan apa pula d fikir kannya nanti.. dah la Mr.A nak p operasi minggu nie... uissshhh..x mau lah dia susah hati.

Kesimpulan yang dapat haku buat dari mimpi haku :
1- Haku rindu mereka² semua
2- Mungkin haku rindu suasana kampungku..
3- Adam Asnawi merindui kami satu keluarga...terutama ayahnya!
4- Adakah haku bakal bergelar seorang ibu kepada permata hati..


no.4...itu yang penting. moga² semua tu menjadi realiti untuk Amyna..InsyaAllah :d

mode: haku stop sementara aktivit Futsal, Badminton & dll.. Hopefully kwn² faham situasi haku ya, hurmmmm!






2 comments:

umie said...

myna..kawan umie pun ada mimpi umie pregnant gak..harap2 la tu rezeki dari Tuhan..amin...

Amyna said...

ya ka umie.itu salah satu petanda baik..insyaAllah. Moga rezki itu menjadi milik kita..

sama² kita doa, usaha & tawakkal ya umie.. apa yang myna leh kongsi myna kan cuba kongsi.. Mr.A selalu suruh myna tgk rancangan penawar syifa (astro Oisis). di situ bnyk memberi kita ilmu kesabaran & mcm² lagik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...