Saturday, October 15, 2011

Jangan menghina orang lain ..peace!!

Jangan kita puji diri kerana..
semua kelebihan kita Allah Taala yang bagi..

Jangan bangga dengan kejayaan kita kerana..
kejayaan kita Allah Taala yang beri..

Jangan kita rasa kita baik kerana..
kebaikan itu terbit dari Rahmat Allah kepada kita..

Jangan bongkak dengan kekayaan kita kerana..
orang kaya lebih lambat masuk ke syurga berbanding orang miskin....

Jangan merendahkan orang sakit dek kita sehat kerana..
Allah Taala ingin menghapus dosa² kecil si pesakit

Jangan menghina orang miskin dek kita berwang kerana..
orang miskin lebih cepat masuk syurga berbanding orang kaya....

Jangan merendah²kan orang bujang yang tidak berkahwih dek kerana kita berkahwin,
kerana sekurang²nya mereka tidak terdedah kepada dosa besar menderhaka kepada suami atau menzalimi isteri...

Jangan berasa diri kits hebat dek kerana kita ada anak yang ramai,
anak yang ramai tetapi tidak bertakwa @ berakhlah adalah anak yang tidak berkat yang akan menyebabkan kite dihumban ke neraka...

Jangan menghina org yg melakukan kesilapan,
kerana diri kite sendiri juge tidak sempurna malah lebih teruk dari mereka yang kita hina
kerana kita lah yang lebey hina dari mereka sbb kite menambah dosa baru iaitu

MENGHINA ORG LAIN...

semoga bermanfaat utk diri saya dan kalian semua.. InsyaAllah :-)



Thanks you read and support my writing. Please come again ya!






8 comments:

Syuhada Nur Ekhwan said...

btol tu kak :)

shahdiana said...

sangat tepat..kita pun bukan cukup perfect untuk kata orang lain kan????

MaMa AiNi said...

ingatan buat semua..semua ia dapat dijadikan panduan utk mengharungi hidup yg semakin berliku ni..nice entry..

Zack Zachoes said...

salam kak..

yg bab anak ramai tu sgt setuju, hehe..

Amyna said...

@Syuhada: Sekadar peringatan.. InsyaAllah :-)

@Diana: Iya... betul diana.

Amyna said...

@Mama: Terima kasih mama... Moga bermanfaat untuk kita... sharing is caring :-)

@Zack: wasalam.... Allah itu lebih mengetahui apa yang tersurat untuk setiap hambanya... So kita perlu redha.. thanks ya zack.

ieYna said...

setuju..sangat

utk peringatan diri sendiri dan org lain jugak. Jgn suka2 jer nak pandah rendah kat org kan..kan..kan!!!

nurkaloi said...

sentiasa rndah diri and syukur dgn ape adenye kannn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...