Thursday, November 24, 2011

AidilAdha: Bersama saudara saya di Kpg. Baru

Peringatan awal...

Untuk Gadis ini.. jangan nak sentap lagi ya! Macam dalam entry iNi. sebab time kejadian Nikon tu ada di tangan hang.. So faham² sahaja..wink*wink~~

Hampir jam 6 petang saya dan Mr.A sampai di rumah Maklong.. Time ni ratuhati dan adik² nak pergi melawat sepupu saya yang masih dalam tempoh berpantang. Baby ke-3 sudah... Murah rezeki Kak Nora. Alhamdulillah.Rumah nya tak jauh pun... dah kata kampung kan.. pusing² celah mana pun sampai juga rumah adik beradik. ekekekeke. Actuallah kak nora nih anak maklong saya..



Baby kak nora.. Baru 2 minggu. saya pun dah lupa nama nya.. Nama millennium nih payah sikit saya nak ingat.. Tambah pula sebutan yang menggulung lidah. kompem lagik lah payah..

Nama anak sulong nya saja saya ingat.. tergulung juga la nak sebut.. Raudhah Nurtahsina, cuba sebut? heheh! saya terelebih ingat pun sebab masa dalam pantang saya yang menjaga kak nora di lumut sana..



Kan saya dah kata.. lalu kot tepi² rumah ja.. tapi bangunan rumah yang tersergam dalam gambar nih.. semua nya rumah Mak dan Tok sedara saya..



tak sedar pun duk bersembang.. hari dah gelap.. tak puas pun peluk baby. Disebabkan ratuhati dah ada plan.. so kami pakat² akur. Undur diri.



Budak² kicik nih nak ikut kami balik ke rumah MakLong juga.. so kami angkut lah sekali. Bukan kena naik kereta... jalan kaki saja kann!!




Anak² sedara VS sepupu saya!!

Seleps solat magrib kami caragas balik ke FBT dulu.. mandi tukar pakaian..solat isya'a siap².. Dalam jam 10 kami gerak ikut plan Ratuhati iaitu ke rumah akak sulong saya di Penang. Kami sampai sana hampir jam 12 malam...



Adib Bum Bum pun dah tidur time nih.. kacau² dia tidur.. sebab ini 1st time saya bertentang mata dengannya sejak Adib dilahirkan.. Sunguhh BuM Bumm pipinya!!



Uishh geram dengan pipinya... teringat² sampai sekarang.



Seronok sangat dia.. ramai² datang ke rumah.. Mengantuk pun hilang sekejap.. kami berbual² sekejap.. pehtu masing² bawa haluan mencari bantal dan tilam.. besok pagi nya bergerak ke Majlis akikah anak sepupu saya pula.. Akak saya pun follow kami ke sana...



Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!











1 comment:

PURPLEVIOLET said...

pasal header tu,azfa tak dapat lah nak buat tuto die.sebab dia complicated sangat dan makan mase.mase 1st time azfa buat tu pun terpakse buat sampai 4/5 kali baru menjadik.tapi kalau nak tempah kat azfa,boleh je.sementara cuti sekolah ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...