Monday, August 1, 2011

keindahan Pulau Sibuan Semporna =D

1st day berpuasa.. mesti sekarang ada yang terasa kepenatan sudah kan.. sabar² kerana sabar itu subur *kawansayacakap* hehehe!

Untuk mengisi masa lapang yang ada.. meh tengok picca² pemandangan sekitar Pulau Sibuan yang sangat² mempersonakan pandangan mata saya!! Biru air lautnya, dengan tiupan bayu lagi.. sungguh² menggedixkan pergerakkan saya.. hehehe!

pulau semporna

Dari jauh (atas bot) mata saya dah tertumpu pada keindahan pulau nih. Turun dari bot.. rest sekejap..baru jalan² tawaf ke kawasan penempatan penduduk di situ dan menikmati keindahan Pulau Sibuan. penduduknya tak seramai di Pulau Mabul.. sikit saja.

semporna mabul

Masa perjalanan ke sini, penat menahan pukulan ombak kuat yang menghempas bot... cerita tentang pukulan ombak nih memang tak boleh lupa.. Sangat kuat, rasa macam nak tercabut usus. Kalau lah preggy.. Wallahu'alam lah apa terjadi.. wink*wink~~



Kaki Candid yang lain... masing² mencari bokeh tersendiri. Saya dan beth jelajah mencari bokeh juga.. hik hik hik. Oh ya!! Di sebalik Pulau tu.. redup sikit tau coz terlindung dengan pokok² kayu yang merendang... Ayunan hasil buatan daripada penduduk tempatan pun ada.....



Kami bertiga.... picca² di bawah nih semua adalah bokeh dari lensa Johari.



uols layan jerk lah ya...



kan saya dah cakap.. pemandangan cantik menyebabkan pergerakkan saya tergedix² sudah.. hahaha!



seronok kau!!!



Last muka burn... tak apa lah... hitam itu kan menawan. hik3x. Yang paling penting Mr.A masih kenal isteri nya.. hew hew hewww!!


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!

8 comments:

juelee said...

canteknye pulau die.. besar kan sket size gamba leh? hehhe tak puas nengok

Amyna said...

Boleh pren... sekejap iya.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hai myna sayang...canteknyer...jeles miza tau.nak gi gak thn depan.nnt gi ngan myna boleh?

deem said...

wahhh...walaupun saya d ptrjaya tpi terasa juga angin laut semporna ni tau....wahahahahaha....:D

Amyna said...

LM boleh boleh... nanti kalau jadi mai plan bebaik.. biar semua nya smooth... roger² myna na...

Amyna said...

deem.. gudddd! sejuk hati "kite" mendengarnye... ahaksss!!

suichi said...

fuh...dah lama mengidam nak gi sini~~~

Qaire said...

eh2! sibuan island ah! hoho...
tn2 byk buah 'TABIKBIK' yg korg jmpe kat c2 an?..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...