Thursday, September 27, 2012

Aidilfitri 2012 : Keluarga Adik² Kanduang Ayah berkunjung ke rumah..


Keluarga MakLang Lijah dan MakNjang besah mai dekat rumah MakAyah.... Bukan keluarga kecik² TAPI  keluarga besar... sekali menantu dan cucu² singgah ke rumah... riuh rendah suasana rumah.. Syokkk!


Masa konvoi mereka sampai saya dan abang dalam perjalanan dari rumah mentua... Balik singgah ke rumah sekejap tukar baju kurung. Malam tu saya ada Jamuan Raya untuk Ex-Smkdsa/83... Masa sampai dekat rumah terasa berat saja hati nak ke jamuan raya sebab tak cukup berbual mesra dan bermain dengan anak² sepupu saya...


 
Anak kakak saya.. Adib Harraz... Muka minta di cium... Ahaksss!

Dah tu keluarga kakak saya yang duduk penang pun ada di rumah... berganda2 lah keberatan hati nih... Tapi sepupu saya duk tolong ingatkan saya... " Eh.. tak siap lagi ka? Jam bapa dah nih " Terpaksa la akur... bersiap dan keluar... Huhuhu!!



Anak sepupu saya... Al-Fateh...


 PakNgah usap kepala sikit ya... Al-fateh B0 layan.... muka ketakutan.. mau lari....



Bila dah ramai² berkumpul begini.. macam2 topik dibahaskan.. Di tambah pula.. sekarang pakat dah duk kilik anak... Lagi lah macam² pengalaman duk keluar... Group wanita di ruang sini.. ruang dekat² dengan dapur... Group lelaki dekat ruang tamu depan...


Ehh... abang dekat sini pula.. macam ni lah abang saya.. Abang kalau jumpa dengan MakLang.. ada² saja topik yang dibualkan... tu tak masuk lagi dia buat lawak sengal... MakLang pun ngam berbual dengan abang. cer tengok fokusnya MakLang mendengar... Ngeh ngeh!!


Fokus fokus... sampai tangan naik ke dahi =P


Ramaikan mereka.. penuh ruang tamu rumah MakAyah.... super duper besttt!


Renungan mata Al-Fateh tu.... perghh menusuk tepat ke lense MakNgah... Sampai dah buka baju... nampak peyut buncit tapi tetap hensem boy. JAdi anak yang soleh ya fateh..

Sampai sini saja gambar yang sempat saya rakamkan... lepas kami solat & bersiap.. saya ngan abang keluar ke jamuan hari raya. Dengar mak cerita... mereka makan nasi ramai²... makan lauk pauk kampung.... ulam ulaman.. waaaa.... bestnya tu... selera... kalau saya ada, kompem bertambah² makan kan. 

Saya rindu moments begitu...


Serious... tak puas rasa bermesra² dengan mereka.. Sudahnya saya tak berkesempatan nak balik ke kampung kelahiran saya tu... Nasib baik lah keluarga MakLang & MakNjang sudi menjenguk ayah di FBT..

Cuti singkat.. ke sana ke mari kami nak terjah.... hmm!! 

Terima kasih ya semua saudara mara... Nanti ada kelapangan singgah la kerumah sewa Kak Myna di Tawau nih puloks.. ekekeke.





Okeh sampai sini saja dulu perkongsian saya... Doakan keselamatan kami~~ 




Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!

4 comments:

Zura@Iwan said...

umah parents akak...sll gak adik badik belah abah akak dtg ziarah...

mmg riuh jadinya...ramai..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Meriahnya... Best borak sakan

Amyna said...

@Zura: Kannn... seronok sangat, tambah² pula myna dah pindah ke sini... jarang² dah dapat kompul ramai cenggini...

Amyna said...

@LM: ya sakan borak.. pelbagai isu di usulkan.... skrg pakat² dukung anak... macam² cerita keluar... hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...