Monday, September 24, 2012

Happy birthday to me! Syukur Alhamdulillah ^___^


Sebelum meneruskan pembacaan, suka nya saya nak habaq... Entry ini adalah sambungan untuk entry "Mereka yang jauh dan dekat berjaya suprise kan saya!" . Kalau rasa nak baca, boleh la tekan dekat link yang saya kopipes tu.... weeeee~

Di sini saya nak semadikan gambar² sepanjang kejutan yang mereka plan kan untuk saya...  Semua ini pasti menjadi kenangan dalam hidup saya di usia 29 tahun.. Subhanallah... 

Terima kasih Ya Allah... kau mengizinkan plan yang mereka rancang untuk diri hambaMu yang kerdil ini.. saya betul² terharu dengan rancangan mereka... sampai tak terbendung sudah air mata.. sungguh saya nangis time nih... tangisan senduuuuu~~


Nampak tak? mata saya berkaca.... #TDDMKA. Saya tak malu dah aihhh.. memang saya sangat² terharu waktu nih. Pelbagai citarasa ada dalam perasaan saya waktu nih..

If tak silap.. saya rasa ini kali ke-2 saya jatuh kan air mata di hari sambutan kelahiran saya... semuanya kerana TERharu, TERkejut, TeR ter ter lah... semua nya TER...Kira suprise dorunk nih kena di hati saya yang teramat amat sangat!!!

Saya tak bermaksud suprise yang kawan² lain plan tu, siap buat BBQ, beli kek, hadiah segala macam tu tak menyentuh hati, terharu juga sebab kamu² semua ingat tarikh TERpenting dalam hidup saya. Saya hargai usaha kamu. Walaupun begitu kamu berjaya buat saya mengukir senyuman di hari lahir saya tanpa mejatuh kan air mata. Saya hargai dan saya mohon kamu jangan terasa hati ya... Jangan pula lepas nih pakat² plan buat kejutan sampai TERjatuh jantung saya pulak... No No No.... ekekekke.

Okeh saya nak selitkan kenangan yang saya jatuh airmata masa 1st dulu.. Seingat saya la kan.. Kalau dah ke-10  kali.. sorry la ya.. Bos tempat saya praktikal... yes tahun 2003. Lama dah kenangan ni, hampir 10 tahun dah pun, tapi ianya still segar di ingatan....

En Anuar berpakat dengan kerani opish (kak Jun) dan melibatkan MakAyah saya... Saya kan time tu tinggal di rumah sewa. Mereka buat saya tension seharian, mana kena tinggal di opish sorang²,  Mak pun sama... siap cakap "Kak jangan call mak, mak nak keluar p kenduri". Kak Jun pula duk pujuk saya tahan perut jangan makan lagi.. nanti kita keluar makan sama² macam biasa... tapi di hari kejadian tu, dinner kami lewat.. Kak Jun cakap tunggu EnAnuar mai ambil keluar makan sama².. Mau tak mau saya kena lah setia menanti. walaupun time tu, saya dah lapar kaw kaw... lunch tu tak makan berat pun.. sebab kat opish tak da orang cover. Mereka saja nak bagi saya tension. Saya ingat lagi peristiwa tu... Indahnya!!

Saya memang tak terfikir lah sampai ke tahap itu dorunk plan kejutan untuk saya.. Ya Allah indahnya bila dikenangkan.... Kalau tanya  Mak sekarang, sure mak ingat lagi.. Masa tu MakAyah p dekat restoran area Shahab Perdana tu naik motor. Masa MakAyah dalam perjalanan tu.. En Anuar & Kak Jun sembang² dengan saya.. Nak amik hati la kan sambil tunggu MakAyah sampai. En Anuar tanya "Tak rindu MakAyah ka?" automatik saya cakap rindu.. Sepintas tu saya terdengar macam enjin motor Yamaha Sport Ayah di  belakang saya.. Rasa nak toleh ke belakang terus, tapi tengah duk syok sembang² kan. En Anuar pun cakap.. "cuba tengok di belakang, Siapa yang mai". Terus saya salam, cium pipi & peluk MakAyah Seerat-eratnya... Ya Allah sunguh indah pertemuan ini~~




Tahun 2012 pulak... sekali lagi saya jatuhkan air mata di hari kelahiran saya... Siap terjerit² lagi dan rasa nak lari tak cukup langkah di buatnya!!

Plan kali ni hampir sama juga situasinya, melibatkan bos opish saya.. Seawal jam 8 pagi kawan² dah stanby di bilik penerangan. Saya macam biasa masuk koje jam 8. hehehe!  Bos cakap..sebelum tu dia nak buat saya tension dulu.. Tapi tak dapat sebab masa tu, saya belum parking kereta. Saya just keluar untuk punch in. Jadi situasi nya crowded sikit. Alhamdulillah selamat saya di part itu! heheh~~

Jadi bos just minta saya tengok line internet saja untuk norimah di bilik penerangan a.k.a bilik kejadian, tolong setting² kan saja... tapi masa tu saya tak teringat pun yang norimah ada cakap dengan saya line internet dia dah OK.  seronok surfing, internet laju ja...  


Yang Kak Rai pula... sama² amik part... talifon saya macam biasa, deal untuk pergi sarapan.. kita sarapan berdua saja, mereka yang lain dah pergi.. saya memang tak perasan disebalik ayat² yang tersusun itu.. Bijak betul mereka plan. Kak rai siap tolong ambil kunci bilik kejadian lagi di kaunter untuk saya setting internet. Saya ingat betul² lah tiada orang di bilik kejadian sebab lampu tertutup dan gelap....



Cuba tengok gaya bos saya... sampai tergigit henponnya.. aduhaiii. Turut terharu ka bos... hik hik hik!!




Sekali pintu di buka... di situ lah, segala macam bunyi...bunyi macam mercun, entahlah di panggil apa..saya  buta peralatan tetiba.... HAHAHA., Yang pastinya saya terkejut BENAR. Mereka tembak hala ke tempat saya berdiri... Subhanllah.. Ramainya bersusun menanti saya masuk ke dalam.. ada yang pegang belon. Dah macam pom pom girl.. meriahhhhhhhhh!! Siap ucapan segala, nyanyi... waaaaaaaaaaa.... saya nangis!!!



Siti amik part untuk bawa kek dekat saya... Rasa tak da nafas dah nak tiup lilin tu.. Perasaan seronok punya pasal...

 

Gagahkan juga.... So So sweet sweetie~~

 

Dah tiup.. Penuhi syarat pulak... potong kek...time nih semua mata tertumpu dekat saya.. Kekok angah nak potong kek tu tau..... buatnya terjatuh ke bawah... ngee~~ Nasib baik mommy to be pegang kemas =P




Plan anda semua terbaik.. melekat terus di hati saya... semua nya pakat² memberi kerjasama yang baik... Menu yang disediakan pun sedapppp.... Gambar tak da.. saya tak sempat dah nak snap...  Ada nugget & sosej goreng, puding sumi, dan menu utama Mee goreng ayam nafeesa... memang selera saya juga tu  ^___^




Dari kiri: Shahira, Adila, Norimah, besday gurl =P, Kak Rai, Ely, Siti, Weli, Amal dan Isma ;-)

Staff lelaki yang lain... gambar masih duk terperam dalam samsung, saya tak tranfer pun lagi. Basari, Arwan dan Tom.. Terima kasih ya semua...Terima Kasih banyak²!!!!
 Saya kongsikan pengalaman ini dengan Mak saya tadi... Saya dapat rasa yang mak sama² terharu macam mana yang saya rasa.. Saya kan anak mak yang 9 bulan lebih duduk dalam rahim mak.. " Bila kau senyum, ku gembira. Bila kau sedih, ku menangis. Bagai taman rindukan kembang. Ku rindu wajahmu oh sayang". Terasa nak nyanyi pulak.... Lalalallala~~~
Terima kasih ya Allah...  Atas segala rasa hati ini... Biar pun terpisah jauh dengan orang² yang saya sayang dan sanjung... Kau  hadirkan kawan² yang sebegitu indah.. Kehidupan di dunia hanya sementara.. Sesunggunh nya kau lah maha agung.. kau juga maha menentukan yang terbaik untuk setiap hambaMu... Aku redha ~___~ 

NotaSepintas: Terima kasih kak rai, norimah dan adik weli... semua gambar² yang saya publish di sini... adalah hasil dari usaha mereka... Tanpa mereke mungkin semua gambar kenangan ini tiada... Love Live!!


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!!


JIKA ada akaun fesbuk, BOLEHLah klik Button LIKE ehh.. makaceh.....

2 comments:

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

memang tharu kan...org2 tdkt smbut hr istimewa gini...

sweet sgt...

Amyna said...

Iya zura... Alhamdulillah ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...