Sunday, January 3, 2010

> nEw pc 4 my sIbLIngs <

akak nya dapat new lappy, hadik bongsunya pun mahu juga. komputer yang sedia ada dah mula buat hal. alolololo...sian sian. komputer tu zaman masa haku belajar dahulu. kalu x silap tahun 2001. bayangkan lah dah buley katagori kan aset untuk pelupusan. hiksss!!

haku sayang sangat dengan pc tersebut, kerana pc tersebut pernah menjadi kebanggaan untuk diri haku suatu ketika dahulu.Banyak jasa nya owhh. tambah2 lagiks pc tersebut hasil pemberian emak haku yang terchenta. Sanggup keluarkan duit KWSP untuk berikan haku sebuah pc. Alahaiiiii sayang mak!!

ingat lagik masa tue..mak haku koje kilang. bukan kilang dekat² umah jerk. tapi d prai sana. Hari² ulang alik. kedah-penang. keluar sebelum matahari terbit, pulang matahari dah terbenam. Buley d katakan x sempat nak berdunia d kampung halaman. Haku masa tu, kalu nak bercerita dengan mak, terpaksa bersengkang mata, tunggu mak pulang. dapat tengok mak sikit pun dah syukur sangat². Apa buley buat..masa tu kami semua kecik² lagik. semuanya memerlukan wang untuk perbelanjaan.. maka terpaksa lah mak haku bekorban tenaga.

Mak haku buley bekorban, kenapa tidak haku. kann kan!! haku bersama "cheh" merangkap hadik fomfuan haku yang ngah hot gila stereng tue..kami terus ke sentosa untuk mencapai misi. Mulanya mikir nak upgrade jerk pc yang sedia ada tue. Memandangkan teknologi semakin pesat membangun, maka haku buy satu unit CPU baru.. pc yang sedia ada..mmg x dapat nak d upgrade apa². Just guna untuk taip sajork.. main game mmg x dapat lah. huhuhu!!



bantuan dari juruteknik berwawasan. adam asnawi.

baliks ke rumah.. pasang dolu bersama monitor yang sedia ada. Gandingan pasangan yang kurang sesuai ohhh. terus sekali lagik ke sentosa..beli monitor puloks. Makanya complete satu set komputer untuk hadik2 haku..uhukss!! Mak & ayah haku tersenyum melihat pc baru. Mereka gumbira, haku lagiks gumbira..




tengok tu!! bersemangat sungguh budak kicik nie. Nak tolong pasang pc untuk pak su haiqal & mak teh izatie.



ha..nak cucuk kat mana tue dear?? Alahaiii...sejibik gaya atuk, saling x tumpah macam arwah mohammad Adam hafis ~ AL-Fatihah.. amin :D




gandingan yang kurang sesuai..hitam putih. hohohoho!! tetapi sekarang dah sesuai, gandingan bersama monitor LCD skrin warna hitam. hitam & hitam. sesuai sangat!!



p/s: 2412091505






4 comments:

L@n@ said...

semangatnyer bb, berketak2 tangan rase nak geget!.. hihi..

AmyNa said...

hehehe...sama la,harap adam terus sehat n ceria sentiasa.. rinduu adam asnawi..uhukss!!

shahdiana said...

banyak pengorbanan myna tuk adik2 kan..takpe muga mereka akan success dalam segalanya berkat pengorbanan kakak2..

AmyNa said...

insyaAllah yana...harapan pun begitu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...