Thursday, June 17, 2010

Ayah seorang yang kuat semangat kan!

Semalam haku bukan main rancak lagik berchatting dengan hadek haku hat sorang tuh. Dalam duk chat tuh hadek haku ada menyelit yang ayah haku demam. Kami sempat la mempersendakan lagik demam ayah tuh. Ya lah..Ayah jarang sekali demam, apatah lagik sakit. Alhamdulillah selama pengetahuan kami, ayah sehat daripada sebarang penyakit. Syukur.. Ayah seorang yang kuat semangat, kalau tidak mcm mana ayah nak mencari sesuap nasi untuk membesar & mendidik kami.. Kann kan!!

Masa hadek haku bagitau tuh, dia cakap lucu sangat. haku apa lagi terus teringatkan saat ayah demam suatu ketika dulu. Masa tuh haku tingkatan 1 kalau x silap. haku terus soal lah..Kali nih ayah salahkan benda apa pulok. Sebab dolu ayah salahkan perasa Ajinomoto. Padahal Ratuhati dah lama guna perasa tuh dalam makanan.. ayah jerk yang baru perasan. Yang lucunya ayah dengan selamba bersuara "patut demam abang x kebah (panas turun)".

Ayah haku nih boley d katogori kan seorang joker pun ada.. hadek haku yang tecik sekali tuh lah mangsa utamanya.. kalau dengan kami ada cara lain. Apapun memang menghiburkan lah ayah nih.. Pandai menunjuk jalan untuk masa depan yang cerah kepada anak² & anak² muda yang mendampinginya. InsyaAllah (^_^).

hari bapa

di sunting pada 16 Jun 2010, Jam 8.43pm

Last perbualan haku dengan hadek haku behenti begitu. sampai lah pagi tadi haku dapat panggilan dari akak haku yang ayah haku d tahan wad. Akak suruh haku balik.. Masa tuh haku sayu sangat. x tahu macam mana nak dicide. keputusan d tangan haku. on da dot nak balik nih..macam² nak kena handle. Dah la sendiri sekarang. Bab cuti x apa, masih berbaki lagik..anytime leh mohon, harga tiket satu hal kompom melambung lambung. Teringat puloks masa haku balik mengeringi jenazah hadik haku Arwah Adam hafis 07/2008. Harga tiket sehala saja RM1200. Hurmm!

Haku buntu sangat tadi.. Haku fon ratuhati, tapi x pick up fon..Masa tuh perasaan bertambah celaru & keliru. Haku fon hadek haku, berjawab. baru haku dapat cakap dengan ratuhati. Ratuhati bagi tau, ayah masih dalam rawatan. Doctor bagitau ayah ada darah tinggi. sekarang ayah pakai oksigen tambahan untuk membantu melancarkan pernafasan ayah. Suhu badan ayah pun masih tinggi. Ayah haku berbadan gempal & buncit, kemungkinan untuk bernafas seperti biasa sedikit terganggu. Itu adalah andaian haku daripada apa yang ratuhati sampaikan..

Harapan moga ayah cepat sembuh & kembali sehat seperti sedia kala. Ratuhati cakap ayah seorang yang kuat semangat.. ayah mesti cepat² sembuh. Cek pun nak kuat semangat macam ayah juga. Cek hanya mampu mengirimkan doa dari jauh untuk kesejahteraan ayah & kita sekeluarga.. nangesss!!


Mode: Ayah ada darah tinggi, haku puloks darah rendah. Boley ka antara dua nih kasi balance kan? he3.


2 comments:

siti nurkhijah said...

sabaq yer myna....
harap ayah awak tak dak apa-apa..

Amyna said...

ya insyaAllah..
harapan myna pun begitu.thanks atas keperihatinan ct ya!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...