Friday, December 17, 2010

Preggy - Congratulations to them all~~

Baru lepas berbual dengan akak haku.. Dia kan ngah preggy sekarang, boleh rujuk entry SINI.Usia kandungan 8 minggu kalau tak salah kiraan. Biasa lah akak haku nih.. peramah, hehehe!! Dia fon haku just nak kompem kan sama ada betul ka haku preggy...

Masa dia call tadi rasa berat hati sangat nak berbual².. keciwa dowhh.. Memang time untuk kawan baik haku dah lewat... dekat 1 minggu lebih.. haku tak pernah lewat macam tu.. Mr.A bukan main semangat jika benar apa yang dia rasai, lalui setiap hari dan mimpi.. Siap telefon Ratuhati dan MIL berkongsikan apa yang dia rasa... sian sayangKu, keciwa lagi :-(

pregnant

Haku pun berhati² juga.. Tak kan kerana haku angkat barang masa perpindahan opis dan preparation audit lepas.. terus kawan baik datang temankan haku. Ala... dekat ja pun haku angkat.. ada juga student bantu.. itu pun nak mai teman ka.. Tapi tak ada pun tanda² macam bleeding.. Wallahu'alam~~

Okeh berbalik pada perbualan kami...

Akak haku bagi tahu.. ramai juga sepupu sepapat haku yang sama² preggy. owchhh... tersentappp!!
  • Akak ieta - 8 minggu
  • Makcik Ani - hampir 8 minggu
  • Kak Wan (isteri adik Lin) - 16 minggu
  • Dek idah - 16 minggu
tapi hepyyyyy~~~~ Apakah???

Nampaknya... kenduri kawin ChaQ nanti haku lah salah seorang yang tercalon untuk bekerja gigih... geng² pompuan yang dah kawin semuanya pakat jadi mak buyung.. Alahai.. haku nak preggy juga... Nakkkkkkkkk!!!! (boleh ka jadi dalam masa sesingkat nih)..

Haishhh tekanan makin membara.. hungga hungga hungga! Apapun haku percaya.. setiap yang tersurat pasti indah, kita sebagai hambanya hanya mampu berusaha dan bertawakkal.. Jangan pernah keciwa... Kann kan~~ InsyaAllah ^_^.


Mode: Mr.A nampak haku search gambar orang preggy nih.. terus dia datang dari arah belakang.. memujuk.. ahakss!! Luv u sayang :-)


sayang @myn@ ^_^

22 comments:

Ellen said...

sabar ya myna..pasti ada tu kena sabar ja + doa lebih sket..ellen pun tgu kbr baik ni dari myna..

Amyna said...

Ya Ellen.. sabar dan terus berusaha tanpa putus asa... InsyaAllah ^_^

Kitty Nini said...

sabar la ye. mungkin blom rezeki.
lagipun awak baru je kawen, kan?
btw, ada orang cakap, waktu lepas haid = waktu subur.
maybe la. dari pengalaman saya (pengalaman tengok orang yang baru kawen + bunting pelamin), memang betul kata2 tu.
so, berusaha la ea. :)

Amyna said...

Nini... 4thn sudah. bagi myna lama dah tu.. :-(

Terima kasih atas suggestion nini... Myna akan berusaha dan terus berusaha.. InsyaAllah ^_^.

Zack Zachoes said...

sabar ye kak..sy ada baca kalau nk preggy ni takleh terlalu stres. jgn fikir sgt nk anak tp buat mcm biasa je. sebab ada baca, kalau terlalu fikir nk ngandung nanti ada hormon kita tu (tak igt apa nama) dia tak aktif, tu yg jd susah nk mengandung.

apa yg kitty nini ckp pn btul gak sbb lps haid antara waktu subur. sbb masa kawen dulu pn bunting pelamin, yg ke2 ni pn tak lama pas dtg bulan terus ngandung (pdhal takde tanda apa2 pn). harap info ni bermanfaat =D

Amyna said...

zack terima kasih kongsikan pengalaman itu..

Kalau duk sini stres nya boleh di kawal lagi.. Nih nak balik kampung.. risau risau!!!

Opss!! Tahniah zack preggy yang ke-2.. patut lah masa kita jamuan hari tu nampak zack semacam jerk.rupanya taufik nak dapat adik.. heheh!!

Firdani said...

sis, jgn kecewa..cuba lagi..^_^

imz said...

insyaallah ada rezkinya tu..cuma tak tau bila masanya...

Mawar Merah said...

Isk3.. Me too have the same problem. Almost selang 2 or 3 months, period akn lmbt seminggu. Then, tetiba je period. thought I was pregnant already. Dh keciwa bangat! Xnak dh berhrp.

hans said...

insyaallah
ada rezeki punya
cuma jangan putus asa untuk berusaha dan banyakkan berdoa

P/S : Tiba - Tiba Teringat Kisah Lama

Ein Auzai'y said...

Insyallah....mesti ada rzekinyer...banyak bersabar & berdoa yer...

LyNn HaMzAh said...

myna, kak lynn doakan myna dan Mr. A ada rezeki nak timang anak dalam jangka masa terdekat nie...insyaallah akan tiba saat tu...

ieda said...

x per dikk sabar banyak2 ok .. ada hikmah tuu ..
banyakkan berdoa dan jgn putus2 usaha .. kalau dah usaha .. allah nak kita usaha lagi dan lagi
kalau dah doa .. dia nak kita rayu dan merayu lagi .. jgn putus asa dgn maha pencipta :)
insyaallah ada :)) percayalahh

me suya said...

sabar la kak
nanti mesti datang jugak turn akak jadi mak buyung.. mesti comey :)
nak tunggu berita fresh dari kaka myna :)

deem said...

sabar kak...klu terus difikirkan nanti jadi stress.relax2 sudah na...;)

nazliza said...

sabaq..sabaq..sabaq..sabaq...selagi termampu itulah lumrah kehidupan seorang yang bergelar manusia...,sentiasa senyum walaupun di rundung kerisauan, kepiluan,kesengsaraan,apakan daya itu semua sudah suratan dari yang maha esa.redha dengan segala yang di tulis olehnya...

ieYna said...

Insyaallah...

klu rezeki kita, takkan kemana...

tunggggguuuuuu!!!!!

Hidup Ini Adalah Kenyataan said...

kene banyak bersabar dan banyakkan berdoa

misSbLurRy said...

tak ada rezeki lg.....
tak ape...ade hikmah di sebalik itu ok...kuatkan semangat....

A.D.A.M. said...

Moga sume ok2 nnti..

InsyaAllah, ade rezeki nnti. =) Never give up. U can do it!

maCy said...

moga Dia bantu :)

Cik Moon said...

sabar ye... insyaallah..pasti ada rezeki.. jgn putus asa.. ni kan 1 ujian dari Allah.. jangan jadikan ia satu tekanan ya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...