Friday, March 4, 2011

Kehamilan: Macam kena gigit semut... Syok3x.

Semalam saya menyepi dari sebarang cerita kat sini.... kekangan masa dehh! Appointment yang saya cakap dalam entry kedudukan Rahim, saya tak terlepas ya.. saya pergi juga demi Amyna.

Mujur time saya pergi sana.. tak ramai pesakit. suasana tenang jerk... Saya fikir terpaksa tunggu lama macam hari yang lepas.. Itu sebab saya settle kan koje dulu... baru saya inform bos nak gerak ke sana.. kalau tahu cepat... saya pergi sana dulu... Ahakss!!



Mulanya saya tak sabar nak jumpa doktor.. bila dapat jumpa.. saya terus gementar tetiba.. bila tengok jarum yang doktor pegang tu.. pajang saaangat... Ouchhh! macam nak luruh segala yang ada kat badan saya.. hahaha!

Begitulah kalau terlampau takut kan.. dalam hati duk berbisik.. mesti kena buat myna... pejam ja mata.. tak yah tengok.. sesekali dia berbisik.. baik tengok. sampai bila nak takut.. dengan cekal dah tabah.. saya tengok dengan mata kepala saya sendiri...




Tak da lah sakit..macam kena gigit semut jerk.. chit~~ pehtu sedut.. masuk lah darah dalam botol a.k.a tabung uji seperti kat atas tu.. Euwww.. geli~~ Next appointment 11/3/2011 untuk amik keputusan....

Selepas balik dari klinik saya rasa penat sangat!! kepala ting tong semacam jerk... saya tertidur seketika di surau sambil menanti asar... heh!


Mode: Readers sekalian maya.. saya belum preggy.. cuma ini salah satu usaha saya. guna cara moden lagi.. tapi lain doktorNya.. cara tradisional merata negeri dah saya p.. apapun sabar dan usaha. Janji Allah itu indah~~


~ Sayang @myn@ ~~

14 comments:

munna said...

betul tu amyna.. yg penting usaha ... esti ada imbuhannya nanti.. moden dan tradisional tak kisah yg penting niat dan tawakal dalam hati.. InsyaALLAH

Amyna said...

A'ah munna.. InsyaAllah. Jangan putus asa jerk kan... tapi sesekali ada juga perasaan tu...

Eee..jaat syaitan nie, dia sumpah lagu tu... hehehe!!

Izan Ishak said...

insyaAllah myna... Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik buat hambaNya kan. doa,usaha dan tawakal tu yg paling penting~

najihah sahami said...

myna..insyaAllah nanti ada lah rezeki tu...sabar ek..hehee...

Amyna said...

@izan: InsyaAllah...terima kasih ya izan... :-)

@Mish: Orite mish.. terima kasih...

hardy boy said...

insyaAllah, yang penting berusaha, berdoa dan bertawakkal...
rezeki semuanya ketentuan Allah, hanya Dia yang lebih mengetahui apa yang terbaik utk kita semua.
we pray for u (^_^)

Mohamadazhan hjDesa said...

salam

Teruskan berdoa ya, insyaallah akan dapat yang terbaik :)

Amyna said...

@Hadi: iya.. InsyaAllah... terima kasih yoo!!

@Azhan:Wsalam... usaha seiring dnegan doa.. InsyaAllah. Terima kasih :-)

Abang Long said...

Salam..Sabar jer la..mungkin ada hikmah di sebalik kelewatannya. Tuhan tidak akan memberikan sesuatu atau mendatangkan ujian kepada hambaNya yang masih belum bersedia..

Amyna said...

Wasalam abangLong... Alhamdulillah. terima kasih ya atas perkongsian kata2 hikmah itu.. moga myna lebih tabah tanpa berputus asa...kan kann!!

Nyah lah jauh2 perasaan jahat itu... :-)

ieda said...

doa tu penting kan utk apa jua keadaaan .. :)

uhuh sape x takut jarum dik .. kalau akak selalu ngelak dari nak kena cucuk huhuh

azi nur said...

harap semua nya akan indah selepas ini...benar janji Allah itu INDAH~ harap banyak bersabr dan berdoa usaha itu penting... :))

iza said...

As salam..
Dah pregnant ke?
Nampaknya ramai blogger wanita yg sedang pregnant ni..

sale_ehs gerrard said...

InsyaAllah Allah akan memakbulkan usaha myna.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...