Wednesday, March 30, 2011

Selama 4 hari terputus...sekarang dah mengalir~~

Alhamdulillah... jam 6 pagi tadi air dah ada. Masa tu saya dah stanby nak ke pejabat. P awai semata² nak tumpang mandi di sana..hohoho! Sini kalau jam 6 pagi memang cerah sudah. Jadi tahap ketakutan dalam diri tu menurun lah sikit sebab nampak keadaan sekeliling.. kalau dalam gelap mau terjegil mata saya memfokus pandangan.. Uihhh... kalau ingat cerita ceriti orang sekeliling.. seram juga di buatnya.. ok stop!

Selama 4 hari paip air di rumah saya kering dari menitiskan air... sengsaranya kan bila air tiada. Satu sejarah untuk saya kerana ini lah pertama kali saya laluinya dalam jangkamasa berhari². Ada kawan pejabat saya cakap pernah di sandakan sana selama 15 hari. Fuhyoo.. lagi lama.

Dekat sini memang dah biasa dengan gangguan bekalan air. Kebiasaannya kalau mati siang malam hari pasti mengalir sudah air.. tapi kali nih.. berhari² tiada. Nak pula rumah saya tiada tangki yang gedabak bak leh simpan air bergelen gelen tu. Memang sangat² tertusuk di kalbu Ohh. Itu yang terpaksa menebalkan perasaan malu dan pamerkan perasaan mahu... Sepanjang air tiada saya mandi di pejabat..Petang mandi dan solat siap², baru balik rumah..

Saya terasa sakit pinggang.. rasa sengal semacam jerk. Mungkin sebab saya mengangkat air dalam baldi semalam untuk di bawa pulang ke rumah, tak pun cara duduk saya salah semasa mencuci pakaian. Oh ya terima kasih deem, bantu saya angkat baldi air ke kereta semalam.. Sampai di rumah saya terpaksa angkat sendiri.. :-( Demi air punya pasal terus tidak terjaga lagi pantang larang dari Mr.A.. Sekarang rasa macam nak marah kat diri sendiri sebab kawan baik saya macam dah mai teman saya. tapi sikit² jerk.. haish! kalau ikutkan due belum time nya, lebih kurang 2 week lagi.lama lagi tu.. hmmm!

Sebagai hambanya... saya redha (*_*). Setiap ujian Allah s.w.t pasti ada hikmahnya.Kann! Berapa ramai ambil berat tentang kita, sayang kita dan paling penting kita boleh tahu hati budi orang sekeliling. Semua tu kita boleh lihat bila mana kita dalam kesusahan..betul tak? Contoh yang saya lalui sekarang.. Alhamdullillah ramai kengkawan yang mempelawa saya kerumah mereka, ajak saya bermalam di sana.. tak jemu² tanya status air di tempat saya..Saya betul² menghargainya! Terima kasih ya semua~~


Thanks you read and support my writing. Please come again ya!!

4 comments:

Fadzli Amir said...

salam kenal...tau macamana rasanya kalu takde air...dulu kat kampung selalu gak jadi macam ni...bila nak raya je air takde...tak larat dah nak marah2 kat JBA....

Amyna said...

Yerpss! salam kenal juga untuk pren. Iya itu lah.. bertapa penting nya air dalam kehidupan kita...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

aduh myna...angkut air selama 4 hari.siannyer.

Amyna said...

apa boleh buat LM...bekalan yang ada memang x mencukupi sudah.. huk3x.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...