Tuesday, January 11, 2011

Pesawat terbabas di lapangan terbang kuching..

Ya Allah.. Haku cukup fobia bila dengar pesawat terbabas nih.. selalu duk dengar di negara orang jerk.. Tapi nih berlaku dekat Malaysia.. tak jauh dari tempat haku duk nih..

Ya Allah minta di jauhkan. Berderau juga la darah dan jantungKu.. Buka apa, hanya pesawat menjadi penggerak haku untuk ke semenanjung sana bertemu insan² yang diSayangi dan diCintai.. Perjalanan yang mengambil masa dua jam setengah yoo. Kalau diberi pilihan untuk kereta.. Mesti dah drive sendiri. biar pun lambat ;p.

Pesawat terbabas

Tapi apakandaya.. p hujung nun laut.. p hujung nin laut... pendekkan kata dikelilingi laut.. wink*wink~~

Uihh baca yang nih bertambah gegar :-
seorang penumpang yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Balai Ringin, Snowdan Lawan, memberitahu pemberita ia berlaku dalam keadaan hujan yang sangat lebat.
"Keadaan cuaca amat gelap dan pesawat melambung ke kiri dan ke kanan sebaik saja mendarat sebelum tiba-tiba terbabas ke kawasan bertanah di tepi landasan," katanya..

**********************************

Malaysia Airports Berhad (MAB) berkata dalam kejadian jam 10.02 malam semalam itu, penerbangan AK5218 yang berlepas dari Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) Kuala Lumpur terbabas dari landasan ketika mendarat dalam keadaan hujan lebat.

Menurut Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha yang memberitahu pemberita hari ini, pesawat itu membawa 124 penumpang dan enam anak kapal. Empat penumpang mengalami cedera ringan dan dirawat di hospital di Kuching..

Pesawat Air asia terbabas di lapangan terbang kuching

Berikutan itu.. Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching ditutup kepada semua penerbangan. Malaysia Airports Berhad (MAB) memberitahu sebanyak 24 penerbangan terjejas setakat 11 pagi ini iaitu Pesawat AirAsia 11 penerbangan, Pesawat MAS 8 penerbangan dan MASWings 5 penerbangan. Hanya satu penerbangan dibenarkan berlepas dari lapangan terbang itu pada pukul 7.30 pagi ini iaitu MH2505 ke Kuala Lumpur, kata MAB.

Kepada Penumpang² yang terlibat dalam penerbangan yang terjejas itu, dinasihatkan agar menghubungi syarikat penerbangan masing-masing bagi mengetahui perkembangan lanjut mengenai perkara itu..

Sekian terima kasih laporan hasil kopipes dari Laman Media yang menghebahkan tentang kejadian ini. Untuk lebih detail boleh rujuk direct ke sana.. ZOmmIn~~

Mode: Time untuk kedua² laman tersebut berbeza.. 10.20 atau 10.02 minit.. Tapi yang pastinya Malam... ^_^

~~ Sayang @myn@ ~~

12 comments:

Amiey White said...

Doakan kesejahteraan mereka ye dear~

jangan pikir bukan2 tau...

Amyna said...

Okies.. cuma bimbanggg!! setiap yang berlaku ada hikmahnya..

ain shakirah muhamad said...

subhanallah... takut nye bile bace news tu... papa slalu trn naek pesawat... bimbang betul..

S..U..D..@..I..S said...

kecut prot dengar brita2 camni...
minta dijauhkan...

Amyna said...

@Ain: Myna pun bimbang..Moga dilindungi..InsyaAllah :-)

Amyna said...

@Sudais: semua kecut pren.. hahaha!! InsyaAllah...

Gieyana said...

kecut perut gk nih..mmg plan nk p sini this year..hopefully kalau jd p nnt x der apa2 kan!huhu

Amyna said...

InsyaAllah akak.. itu hanya ujian dariNya.. Jangan fikir bukan2. Moga plan akak semuanya lancar dan dilindungi..

p/s: Turn ke tawau bila pula akak.. hehehe!!

Atsuko Ichirou said...

lepas nie nak naik belon je g overseas...
hehee

Cik Wanie said...

adoilah,
dah lah nanti nak terbang jauh nie,
tetiba rasa takut pun ada...

tapi apapun kita mendoakan yg terbaik saja...

me suya said...

owh. takut.. sebab jarang2 je dgr pesawat terbabas..

btw, akak sihat?? Suya kurang online sekarang ni. Bnyak msa habis for my final year project^^

LyNn HaMzAh said...

memang ngeri kan...syukur x der nyawa yang melayang...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...