Wednesday, September 22, 2010

Ratuhati tergelincir :-(

Haku baru dapat berita nih dari adik fomfuan haku yang aktifast tu.. Dia bagitau mak jatuh. Terus tersentap hati haku weyy!. Laju2 haku gapai henfon & call mak. Mula nya call henset mak langsung tak berjawab, pehtu call fon rumah..still tak berjawab. Haku dah mula berdebar.. risau sangat. terus mendail tanpa putus asa. Akhirnya mak haku sendiri yang pick up fon.



Wajah ratuhati & haku.. serupa x? junior Aminah.. ngee~~

Terus haku bertanya kabar mak.. Mak bagi tau terasa sakit la tangan coz masa tergelincir tu tangan mak tersadai kat dinding bilik air. Mak jatuh bukan sebab nak mandi. Tapi mak nak bagi ayam peliharaan mak makan. sekarang di kampung hujan, tanah pun licin.. Mulanya mak dah bagi ayam2 mak makan. tapi mak rasa macam tak cukup lagik. jadik mak masuk dalam umah amik lagik dedak (makanan ayam). Masa kali ke-2 mak nak p kat bangsal ayam tu. Mak tak perasan yang tanah bonggol tepi dinding tu licin . Ha.. d situ la mak terpijak & jatuh.

Abis gelang kristal pemberian arwah adik tu putus berderai.. tangan mak pun luka dalam. yang sedihnya mak cakap nak amik wudhuk pun puas menahan kepedihan. dah tak tahan sangat mak letak tangan mak dalam peti sejuk sat.. Sian nya mak. Haku tanya lagik..kalau2 mak ada terasa lengoh2 sendi atau tak. sebab menda terhempap nih kita tak akan rasa sakit sekarang. tunggu esok macam mana.. adehh la,kenapa mesti terjadi di kala haku jauh..

Apapun itu semua suratan takdir yang tertulis untuk mak pada hari nih. Harap luka mak cepat sembuh & esok mak sehat.. tak ada rasa sakit2 sendi ka apa. InsyaAllah ^_^

sayang @myn@ ^_^

19 comments:

cacing said...

sib baik takde pape... harap2 ibu kite semua sihat2,,,

hajarus said...

mujur xde yang serious... harap2 mak myna xde pape.. Amin...

Amyna said...

Cacing a.k.a: Ya InsyaAllah adi.. semalam risau juga. tapi bila dah dapat tanya kabar mak..lega rasa. mak pula siap boley buat lawak lagik sebelum letak fon.. tersyasul "Assalamualaikum abang". terus sama² gelak dengan mak.. hehehe!

Amyna said...

Hajar: Syukur Alhamdulillah... Moga kesihatan mak bertambah baik dari semalam.. luka di tangan mak tu harap pulih la cepat.. jangn duk melarat.. sian mak..

HaNTwO said...

moga ibu cepat sembuh ye...ciannya!!

Amyna said...

Harapan pun begitu.. InsyaAllah. terima kasih ya pren :-)

fikaryna said...

moga tangan mak cepat sembuh..nasib baik x cedera serius..

risaukan..

Amyna said...

iya ryna..sangat risau. tambah² duk berjauhan nie.. :-(

T@sh Sch@ said...

semoga mak cepat sembuh ...
kim salam mak na ...

yebbit + . + said...

alhamdulillah xde pape. :))

Cute MuM said...

semoga mak cepat sembuh..

Dulu mak Cute Mum pon pernah jatuh dari kerusi, terus masuk wad CCU.. Doktor kate jantung lemah.. Skrg tgh tgu masa nak wat operation.. padahal sebelum nie, mak xpernah tau ada sakit jantung...

Hali3isa a.k.a L3ha : SSA said...

semoga mak kakak cepat sembuh~ Amin~

Gieyana said...

nasib baik mak cik x der apa2..syukur...

.s.o.f.i.a. said...

semoga ur mum cepat sembuh.............

HAZWAN17 said...

smg ibu awak cpt sembuh

n i k l i s a said...

huu. risau kan dok bile dok jejauh dgn parent ni.

dah la mak ayh kite nk g haji nnti.
mintak la segala baik2 je kat sna.

mizz sue said...

semoga cepat sembuh...

faizz said...

bila jauh ngan mak memang risau tentang sakit demam dia apatah lg kalau dia kemalangan,,,,

LyNn HaMzAh said...

moga ibu myna x apa2...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...