Wednesday, September 1, 2010

dikala kesedihan itu meruntun jiwa

Perasaan haku sentap seketika apabila haku terjumpa menda di bawah nih dalam almari.. kata² yang terucap dari bibir Mr.A masa dia tunjukkan menda nih kat haku terus menyelinap ke dalam pemikiran haku. Sebak tak terkata..hanya mampu mengalirkan air mata.



Waktu Mr.A sibuk² nak berangkat ke sana nun, haku dah kemaskan pakaian Mr.A letak dalam box plastik transparent tu. Unipom² Mr.A pun banyak, jadik mana yang tak perlu di sangkut tu haku simpan jerk dalam box tu. Kalau letak diluar takut nanti sedih tak terjaga pula haku..

Seperti yang kawan² sedia maklum, sekarang nih haku di landa simptom mempacking barang² untuk pulang ke kampung halaman. dalam duk pilih memilih selongkar almari. haku jumpa la menda tu. Tapi haku tak leh sedih², nanti Mr.A lagik sedih. Kann kan!! sekurang-kurangnya haku dapat juga menyambut Aidilfitri tahun nih bersama family Felcra & family Felda.



Tahun nie berbeza sedikit.. selalunya pagi raya boley cium tangan Mr.A untuk meraikan satu syawal, tapi tahun nih hanya dari jauh. itu pun belum pasti dapat berhubung atau tak. Sejak haku bergelar pemaisuri dihati Mr.A, 4 tahun berturut².. ini lah kali pertama beraya tanpa chenta hati di sisi.

Sejak gelar permaisuri Mr.A, sambut Aidilfitri jauh dari family memang dah biasa.. Mr.A duty time raya..haku tetap menemani dia. Pernah tahun 2007. haku di pahang, Mr.A di sabah. Haku mai raya sini, Mak siap bekalkan kuih raya lagik. Mr.A beraya pakai unipom pun pernah... itu lah kesiagaan.. Pegang kuat kata² dari Mr.A "Isteri tentera mesti semangat tentera.." InsyaAllah :-)

tapi kekadang semangat tu tak dak juga.. coz haku hanya wanita biasa yang agak mudah mengalirkan air mata. haippp!!


sayang @myn@ ^_^



6 comments:

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

sabar la kak~ hehe. moga tahun nie raya lebih2 bermakna. ~ heheh.,

LyNn HaMzAh said...

sabar ye myna...

miszTERRA_SF_ said...

sebak lak bace.. sabar eh kak
kna semangat tentera tau.. patut la makcik saye pon kuat semngat, msti sbb hubby dia tentera :)

She is f.A.z.A said...

be strong yer myna..

Amyna said...

@Leha: terima kasey yayang, ya InsyaAllah :)

@Lynn: kesabaran bakal mengatasi segala2 nya.. ngee~~

Amyna said...

@Terra: semangat2.. hehehe!!

@faza: orite pren.. air mata kekadang x leh nak tahan.. =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...