Tuesday, July 6, 2010

6 Julai : Yang tersurat itu indah


6 Julai 2006 (Khamis) : Haku suka coz esoknya..haku & Mr.A akan d satukan. Haku akan menjadi permaisuri d samping Mr.A untuk selama-lamanya..InsyaAllah :-)


Fb adek pompuan haku..

6 Julai 2008 ( Ahad) : My hero ke-2 AminaHamid kemalangan jalan raya & kembali ke rahmatullah. Al-Fatihah untuk adik lelaki haku Mohammad Adam Hafis Bin Hamid. kembali beliau mengadap ilahi.. x lama lepaih tu kami menerima berita baik apabila isteri adik haku nih preggy kat Mohammad Adam Asnawi yang kini berusia 1 thn..

6 Julai 2010 (Selasa) : Tengah hari tadik, haku menerima panggilan telefon dari sahabat karib Arwah.. Namanya Mat. Beliau memaklumkan isterinya selamat melahirkan baby boy.. Cadangan nama untuk heronya Putra Adam Haiqal.. Nama Adam tetap x lekang dari kota ingatannya walaupun dah 2 tahun berlalu.. itu dia yang tiada apa² ikatan talian darah.

Family haku..terutama mak & ayah.. lagik lah. Ayah langsung x leh nak kenang.. segagah ayah.. jatuh jua air mata bila kenangkan pengorbanan seorang anak yang dah kembali mengadap ilahi..

Sedih haku kenangkan hajat arwah.. x tau nak cakap macam mana.. sedih & terharu sangat² ..sungguh indah apa yang tersurat... Allah maha besar & adil... InsyaAllah ^_^.


19 comments:

amira said...

alfatihah untuk arwah ye kak..


jom singgah2 kedai saye:)

zaza said...

kenape entry ni sedih???
sob sob sob... huhu
al-fatihah...

Amyna said...

amira: Amin Ya RabbalA'lamin..terima kasey ya!

Amyna said...

zaza: itu yang tersurat.. sebagai hambanya perlu redha & bersyukur dengan kurniaan rahmatnya..

siti nurkhijah said...

banyak betul persamaan...
ada yg kata bila ada yg pergi pasti ada pengganti.

26 apr 2009 adik ipar ct meninggal kemalangan jgk pastu 2 mei 2009 ct melahirkan adik nureen.

al-fatihah untuk mereka

Amyna said...

Yupss..al-Fatihah~~

Wawa~* said...

bnyk nye kisah pd 6 julai... al-fatihah...

mahira oya said...

alfatihah utk arwah...
sedey...

fikaryna said...

semoga arwah ditempatkan bersama org2 beriman..

sedihnya en3 nih..

hajarus said...

sedihnyer n3 myna kali ni... AL-FATIHAH untuk arwah...

HonEyBuNNy said...

al-fatihah untk arwah.

Wan_hazel said...

al fatihah...

tajuk entri pun cam ada yg trsirat

tiefazatie said...

al-fatihah untuk arwah...
moga rohnya dicucuri rahmat oleh-NYA...

Almy said...

Yang indah itu kenangan, yang sedih itu pengalaman.. sabar menanti masa depan tabah menghadapi dugaan..

kay-N said...

al-fatihah..

semoga kamu tabah~

Wanie said...

huhu..tabahkan ati ye..

missamy said...

al fatihah tuk arwah .
sabar ye akak .
mungkn ad hikmah d sbalik yep .


s0e lame x jenguk blog .
sy agk bz .

Amyna said...

Amin Ya RabbalAlamin..tengkiew veri much uols..

Mak Lagenda said...

Al fatihah buat arwah adik. Apapun, setiap kejadian tu kan dah mmg ada hikmahnya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...