Friday, July 23, 2010

pelupusan oh pelupusan

Minggu nie haku busy dengan preparation untuk pelupusan.. Alhamdulillah setelah berzaman menunggu akhirnya akan terlaksana juga pelupusan.. Harapan haku, lepaih daripada pemeriksaan nih..perlupusan akan terus d jalankan..x lama lah menanti macam dulu² nun.



Bukan apa komputer² yang ada kebanyakkan expire sudah. sekarang nie makin menonjol expire nya.. haku sendiri pun dah naik cuak nak sentuh komputer² d makmal tuh, mana x nya.. tetiba berasap & paling teruja ada yang meletup... uishhhh dah la Mr.A jauh.. Oh no no!!. Memang lah Ajal maut d tangan tuhan, tapi kalau dah tau bahaya.. x kan nak cari nahas kan.. haippp!



Masing² busy dengan tugas.. hohoho.

Mujur kebanyakkan komputer² yang hendak dilupuskan tu tiada masalah surat beranaknya (Kew PA-2). Jadi haku hanya pastikan peralatan tersebut ada & macth antara satu sama lain.. Pehtu siapkan Dokumen Kew PA-16 iaitu perakuan pelupusan. Susah juga kalau barang dah lama nie, dah tu kita ambil dari tangan orang lain.. nak nak tuan yang jaga sebelum nih kita x kenal.. Ohh lagik parah..




Tapi kes haku Alhamdulillah.. semuanya dah okeh walaupun puas juga lah menggodek. mengusung sana sini nak cukupkan kuantiti...Haku x uat sendirik semua tu, hasil pertolongan mereka² d atas juga.. hikss!!

Dolu boley lah x kisah. selagi mampu akan haku buat sendirik.. angkat saja apa yang boleyy. Masa d tempat lama dulu (polimas), haku pernah d tahan wad.. gara² renovation d makmal komp bangunan baru tu.. geng² polimas tahu kes nih.. huhuhu!!

Jadi sekarang kena banyak berjaga² demi AMYNA... kekadang tu terpaksa juga tutup sebelah mata.. angkat & angkut. heh heh heh.. Apapun terima kasey banyak² kepada semua yang terlibat ya... Jom Minum!!




9 comments:

Hamzah Ian said...

pastu buang je la pc2 tu??

inisaya said...

good job my fren...keep it up!!!

Affan Ruslan said...

Huhu.
ingatkan pelupusan ketas2 exam.
Kalau kt sklh dulu org suka lupus ketas2 exam. hehe. tapi kdng2 rasa bersalah pulak

Amyna said...

hamzah > pelupusan ada banyak jenis. hadiah, tanam & buang di dalam air. kalau barang komp x kan nak buang dalam air kan.. hehhe. maybe pihak opis buat amal jariah.. InsyaAllah.

Amyna said...

inisaya a.k.a dymp > gud x gud.. naik bintang dah kepala nih.. angkut sana, angkut sini. mulanya nak jaga2. nih dah x terjaga sudah.. angkut saja.. layannn!!

ko tinguk luahan dari bosku.. sudah d bilang stress.. wakakkaa!!

Amyna said...

affan > ketas exam kan sulit.. nak x nak kena menurut perintah..ngee~~

faizam said...

ini mesti kes aset nie..
Hak Kerajaan Malaysia..
pening ooo..

Amyna said...

zamira > iya la.. aset dah mencecah hampir 10 thn.. limit 5 thn saja.. dah terlebih2 nie.. hehehe.

Pencacai Alim said...

owh pelupusan..mmg azab nk bt mnda nih..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...