Thursday, July 15, 2010

khas untuk mak tayam :)

Ibarat roda yang berputar.. Ada yang sedih & ada yang gembira. itu lah lumrah kehidupan. Kepada mak lagenda yang sememangnya Lagenda. Kuatkan semangat ya mak. Ingat Allah x akan uji mak jauh dari kemampuan diri mak.. Perit dugaan untuk mak, lagik hebat hasil yang akan mak dapat... InsyaAllah.

myna faham..hati sakit memang susah nak d rawat.. Tapi percaya lah mak. Allah itu sentiasa ada dengan mak.. Ikut kata hati yang marah memang jauh tersasar kita & rasa nak sepak, terajang, hempuk semuanya.. tapi mak, semua tu x da guna.. Biarlah Allah yg membalas nya.. Kita membalas x akan sama dengan balasan dari Allah. Balasan dari Allah adalah balasan yang setimpal. Sabar itu kunci segala²nya...

Memang x da kesudahannya melainkan mak setelkan 15k tu.. tapi masalahnya itu lah. seperti yang mak inform. Myna pun turut runsing fikirkan mak.. minta pendapat kawan² opish. dorunk pun cakap susah kes begini. kes teranaiya.. Boley pula depa dok pakat² peluk tubuh wat x tau na..

Apapun myna nak ucap terima kasey banyak² kat mak sebab kongsikan hal begini dengan myna & kawan² yang lain..sekurang-kurangnya leh menyedarkan kami erti risiko seorang penjamin & kami lebeh berhati² selepas ini.

Myna pun pernah jadi penjamin untuk loan peribadi kawan opish.. kawan punya pasal x sampai hati. Tapi syukur Alhamdulillah, Allah lebih mengetahui.. Borang tu tersalah isi dan kena uat permohonan baru. untuk sign kali ke-2 myna dah x mahu..sebab myna fikir mungkin ada hikmah atas kesilapan itu.. biar putus kawan dari menjadi lawan di depan hari.. macam² kata yang menyakitkan hati myna dengar.. tapi biarlah sampai bila hang nak menyumpah kan? rezki semua dari Allah.. haku x da zuriat..x da kena mengena dengan hang..haku nak pakai nak beli itu ini..haku punya hal. haku mampu bukan mampus.. Harap maklum.

Myna hanya mampu berdoa untuk mak..moga segala² nya dipermudahkan & mak akan bertemu jalan penyelesaian yang terbaik nanti..InsyaAllah.



4 comments:

Lagenda said...

A million thanks myna. Mak sgt2 terharu dgn sokongan kwn2. BUKAN niat mak nak buka pekung di dada..tp MAK NK KORANG INGAT..JGN JD BODOH MCM MAK! Mak x duduk diam..mak masih usahakan jln penyelesaiannya..hrp2 ALLAH menunjukkan jln yang sebaiknya..AMIN!!

siti nurkhijah said...

la... ct ingat mak myna kat kampung tu yg punya masalah..
rupanya mak lagenda....
ni nak p baca entry mak lagenda pulak...

Amyna said...

Ya InsyaAllah mak.. Moga mak bertemu jua jalanya..Myna faham mksud hati mak..sekurang²nya anak² mak nih leh amik iktibar.. kann kan!

tayam mak so muchh!!

Amyna said...

Ct~ Alololo..mak d kampung ka? rindu terus nih.. okeh! ct p baca enrty mak lagenda dlu na.. hehehe!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...