Saturday, August 14, 2010

AL-Fatihah : Arwah adik zaza (blogger perlis)


tadi after sahur.. haku tunggu nak solat subuh. pehtu macam biasa la nak Zzz. ari ni kan off day.Sambil tunggu subuh jam 4.47 pagi, haku layan cerita Bisikan Azazil kat astro. after solat subuh haku tak dapat nak lelapkan mata pula. jadik haku layan cerita Bisikan Azazil tu sampai abis dalam jam 5.30 pagi lebih kurang.. sambil layan tu haku fon mak haku & mertua dikampung nun. dorunk semua baru nak sahur. Haku duk lepak kat luar amik angin.. angin pagi yang sejuk sepoi2 bahasa gitu... besttt!!

bertambah caragas haku, bertambah la tak dapat nak lelap. jadik haku on9.. mana tau duk tengok skrin lappy leh juga membantu mata haku untuk lelap, heh!.. Dalam duk bw, Iza (D.I.H) ada tinggalkan jejak di chatbox haku -salam ziarah. haku terjah blog iza, tumpang ada kesempatan utk membalas.. entry d latest membuatkan haku sangat2 terkejut. memang haku faham ajal maut ditangan tuhan, tapi haku sedih. Arwah adik kemalangan ari senin 9 Ogos.haku baru tau ari nie. leh baca kat iza nya entry ya. seorang blogger telah kembali kerahmatullah.

Arwah adik selalu berkongsi masalahnya dengan haku. tentang sakitnya itu, orang sekelilingnya & segala2 nya lah. x perlu haku list kan.cukuplah antara kami dua. haku hanya mampu memberi kata semangat supaya arwah lebih tabah untuk hadapi semua ini. Lain orang lain dugaan nya. kata2 semangat dari mak& chentahati haku kongsikan juga dengan arwah adik. D fesbuk apa tah lagik, on9 jerk tegur.

Dengan uols pun mesti dia rapatkan, sebab sekenal haku.. arwah adik jenis yang peramah & mudah mendapat kawan. Kami ada plan untuk bertemu nanti masa haku balik cuti sempena Aidilfitri. kedah ngan perlis kan bersebelahan. Tapi kini semua tu hanya tinggal memori indah. arwah adik juga cakap maybe entry nie yang terakhir darinya. terima kasih atas sokongan kalian. sangat terharu.. tapi entry terakhirnya adalah pada 7 ogos. perjalanan beliau ke kelantan, destinasi arwah adik pergi meninggalkan kita buat selama2 nya..

pada kawan2 yang mengenali atau tidak.. meh la sama2 kita sedekah kan Al-fatihah untuk arwah adik. Moga ditempatkan d kalangan hamba2Nya yang solehah & beriman. tenanglah wahai adikku.. moga aman di sana.. InsyaAllah. AL-fatihah~~

Amin Ya RabbalAlamin....

7 comments:

ilhamputra said...

takziah.al-fatihah ke atas arwah

e5 said...

Takziah....

Amyna said...

ilhamputra & e5 : Thanks ya!!

AiDa AzRyN said...

takziah~

Wanzie said...

Takziah kepada keluarga arwah. sama2 kita sedekah Al-Fatihah... Terima kasih atas maklumat

Faizal Fredley said...

sedih la.....arwah bayak kali komen dlm blog aku..sekarang dia dah x der...huhu..al-fatihah buat arwah..

Amyna said...

wanzie: sama2 pren.

faizal: ya sangat terkejut.. arwah adik selalu chatting bersama, merisik kabar gitu..Kita doakan arwah adik tenang d sana ya.. InsyaAllah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...