Wednesday, August 25, 2010

bersungkai bersama jiran lagik..

2 hari berturut² haku bersungkai bersama jiran tetangga. Umah akak tim. Dia pun sunyi coz suami nya bertugas di kota kinabalu.. Last week haku kan pergi pangkalan sana. Akak tim punya lah risau. siap termimpi diriku. Lucu lah akak nih.. Haku yang dengar dia cerita terharu pun ya, nak tergelak pun ya. mengalahkan pasangan berchenta.. ahakss!!

Haku balik koje mesti akak tunggu di gerai bawah sana tu.. ada jerk cerita ceriti dari akak yang buat haku tak kering gusi. pendek kan cerita. hepy sesajork. Alhamdulillah. terubat kesunyian gitu, ngee~~

Masa yang haku p pangkalan tuh, akak siap cakap dengan abang raof (suaminya). suami nya pun turut risau juga. abang raof suruh call tanya haku di mana? alalala~~ Memang kalau ikutkan nak balik hari ahad, TAPI leh baca kat entry berhujung minggu dan masih di sampolna. Sekarang myna dah selamat berada di depan mata akak.. kita dah boley bersungkai bersama kan.

Menu sungkai 1..

Kali nih akak masak sendiri sajork. hari koje la katakan. memang tak berkesempatan nak tolong masaknya. Kalau tak leh la masa sama², macam yang dalam entry sebelum² nie.. bersungkai bersama jiran tetangga.

Balik koje jam 5 petang. Jam 6.20 petang dah bersungkai. Mana nak sempatnya.. tik tok tik, hampir² jam 5.30 sampai umah. Jadik haku just belikan kuih tunjuk jerk di gerai depan taman umah haku..

Asam pedas

Menunya : Ikan terubuk bakar, sayur sawi grg, keropok goreng bilis berlada ( bagi haku nampak macam cucuq), & menu malatopp Kerabu mangga. Perghhhhh!!

Asam pedas

itu lah rupa keropok bilis berlada. Nampak jerk hodoh, tapi sodapp yo!! cicah lak dengan sambal kicap ikan bakar tu. walaweyyy...

resepi Asam pedas

Zoom..Kerabu mangga!!!


Menu sungkai 2..

Ini akak bagitau sebelum haku keluar opish. akak siap cakap tak perlu beli apa². semua akak dah sediakan. Jangan membazir. Haku serba salah lorr. tak akan lah nak membawa perut yang kosong semata². Huhuhu!!

Akak siap inform.. ari nih kita sungkai menu Asam pedas Muar. alalala~~ kecur air liur ku mendengarnya dehh. Haku terus tanya ari nie ada bakar² ikan juga ka akak. akak cakap tak ada. kita makan menu lain pula.. haku on sajork & terus dapat idea...



haku belikan ikan pari bakar sebagai salah satu lauk untuk bersungkai.



Bersungkai jap.. pehtu pakat laju² p duk melepaq depan tv. Cinta Kirana.. hi4. Uols tengok tak cinta kirana @ Astro Ria??


p/s: Mesti ada gambar adik tanda kenangan.. gambar haku & akak time nih tak leh publish. Private gitu.. kah4x.


sayang @myn@ ^_^

2 comments:

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

ouh tidakkkkk! sedappppppnyyyyyaaaaaa!!!!! kerabu mangggga~~~~ uwaaaaa. lama ndak makan. huhh~

Amyna said...

hik hik hik..
sedapp sedapppp!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...