Friday, August 20, 2010

bersungkai bersama jiran tetangga

Opss!! mesti uols tertanya² kan. apa lah bersungkai tu. haku bagitau awal² ya, Ini bukan sungkai yang kat perak tu na. Ini perbuatan bukan nama tempat. harap maklum. Okeh kalau kat sini lebih dikenali dengan panggilan bersungkai, kalau semananjung sana kita selalu sebut berbuka.. buka & sungkai, sungkai & buka.. ishhh berbeza² kan. awal dengar macam pelik jerk, nak sebut pun berat..tapi sekarang suka pula menggunakan perkataan itu.. huwaaaa!! Kalu uols apa yang terbayang bila sebut perkataan sungkai ni? haipp haippp!!

bazar ramadhan

kami p pasar bersama, masak bersama & sungkai pun bersama²..ohh meriahnya. terubat kerinduan saat begini bersama² insan yang di sayangi.. sabaq myna sabaq. tak lama dah nak balik kampung.. :)

ikan bakar

Juadah sungkai kami pada ari itu..

sungkai

ikan bakar yang tersedia untuk di sungkai bersama².

juadah berbuka

Adik pun berselera makan beramai² nih, macam haku juga..ngee~~


sayang @myn@ ^_^

7 comments:

HaNTwO said...

sedapnya gambo2 tu...terliur ni..

Hanis Azla said...

nyum..nyum...ops..poselah

ibu WaWa said...

sedapnya makanan2 ni. yummy!

barulah kak wa tahu maksud istilah bersungkai... mula2 pun ingat Sungkai kat Perak.

Amyna said...

@hantwo: puasa2 tengok makanan mmg tergoda kan, so sabar lah ya..

@hanis azla: sabar sabar...he3

@ibu wawa: ngee~~

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

sedapnya! ada kuih fav saya g~ huhuhu.

Samat bersungkai kak~ hehehe.

sop said...

best2!!

Melati Qistyna's Mummy said...

owh, sungkai = berbuka... :P dailek mana tu?? :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...