Thursday, October 21, 2010

Cerita Ayam yang Macho

Haha.. Macho sungguh ayam nih. meh la baca sampai habishhh!!

Ayam
(gambar sumber Pakcik Gogel)

Ceritanya berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak di Gunung Semanggul.tentang sebuah peternakan ayam. Disana ada 5 Ayam betina dan seekor ayam jalak (kira ayam jantan macholah) yang umurnya sudah lanjut dimamah masa (cewah-cewah cam lam novel percintaan lak).

Karena merasa bahwa ayam jalak yang sudah tua tadi sudah melewati masa suburnya, si pemilik ladang tersebut memutuskan untuk membeli seekor ayam jalak lagi yang masih muda, tampan, segak, macho dan yang sewaktu nganya. Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan si ayam jalak tua menjadi merasa tersaing. Lalu bibit2 cemburu dan hasat dengki menguasai dirinya, mulalah diyer mengatur srategi. Lalu terjadi percakapan seperti ini :

Si ayam jalak tua : Eh, kamu jangan serakah sgt kat sini. Ayam betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi aku.

Si ayam jalak muda: Banyak hensem ko punya muka,tua tak sedarkan diri.Hang tu dah tua dah tak larat dah so semua untuk aku sahaja.

Si ayam jalak tua : Eh a...berlagak tul mamat seekor ni (jalak tua bercakap lam ati yer). Seper kata aku tua tak larat lagi, ko jgn pandang rendah pada aku, kang aku sekeh kang... O.klah, aku maleh nak gaduh ngan budak hingusan cam ko ni (jalak tua, menunjukkan eksennyer) so apa kata kalau kita pertontonkan kemanchoan kita ngan mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua ayam betina yang ada kat sini ayam ini. Yang kalah kirim salam.

Si ayam jalak muda: Aku.. aku boleh sahaja, pantang dicabar ni. Kita nak buat pertandingan apa ni... cabut bulu ayam ker (jalak muda membuat lawak loya beruk yer)

Si ayam jalak tua : Dak'ah! Senang jer pertandingan lumba lari. Sambil tersenyum kambing,

Si ayam jalak muda
:Set

Si ayam jalak tua : Lumbanya 400M. tapi karena aku sudah tua, aku minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter.

Si ayam jalak muda : Boleh (dengan penuh keyakinan).

ayam jantan
(gambar sumber Pakcik Gogel)

Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra gaban yang mengkagumkan. Eh, baru kurang 1 meter menyusul, si ayam jalak muda ditembak langsung oleh pemilik peternakan.
Kenapa?????

jawapan ada di bawah

Kata Pemilik : "Kurang ajar. INI AYAM JALAK-HOMOSEKS NI. Asal setiap kali aku beli dapat yang macam ni SUKA SANGAT KEJAR-KEJAR AYAM JALAK TUA AKU"

NiLAI MORAL : Jgn berlagak ngan org tua, (depa banyak trick & berpengalaman) HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA :D


sayang @myn@ ^_^


8 comments:

HaKim LeLaKi BiAsA said...

hahaha..serius best citer nie..mintak izin shared boleh??

Amyna said...

Boley pren.. sila lah amik :-)

cacing said...

ni ada kaitan ngan lagu jalil hamid tak? hehehhe

Faizal n Fashitah said...

Wakakaka.. ingatkan nak bertanding betul2.. rupe2 nye ayam jalak tua tu ada plan baikkk punye hehehe..

YOUsoF said...

hehhe.. ;D

*Masing² saling hormat pon lg bagus kan.

Amyna said...

@Cacing: Ntah la.. tak ada kots.

Amyna said...

@faizal: hahaha.. berbalik kepada Moral of da story. sepandai² tupai melompat.Akhirnya???

Amyna said...

@Yusof: Yerpp betul.. tapi bukan kan orang lebih tua lebih banyak pengalamannya.. so, berhati² lah..hik3x.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...